Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2014-11-29 23:08:20.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Algoritmiada 2015

klamathix
Mihai Calancea
17 noiembrie 2014

Suntem încântaţi să anunţăm că Algoritmiada, cel mai important concurs Infoarena, se întoarce în sezonul 2014-2015!

Nou veniti?

Algoritmiada este concursul tradiţional, de marcă, al Infoarenei. Este moştenitorul preONI-ului, primul concurs ţinut pe site (2004), care avea scopul de a pregăti elevii doritori pentru Olimpiada Naţională de Informatică. Între timp, concursul şi-a extins orizonturile şi a renăscut în anul 2009 sub numele de Algoritmiada, cu scopul declarat de a pregăti orice persoană pasionată de algoritmică şi concursuri de programare.

Arhiva concursurilor Infoarena (link) vă oferă acces la toate rundele preONI şi Algoritmiada desfăşurate până în prezent. Sunt mândria noastră şi vă invităm călduros să lecturaţi şi să rezolvaţi problemele din anii trecuţi!

De-ai casei?

Ei bine, avem de discutat şi cu voi! Începând cu această ediţie Algoritmiada îşi schimbă formatul, după cum vom explica în continuare.

Doar două grupe de vârstă

Din acest an Algoritmiada va avea doar două grupe de vârstă.

- Seniors. Dedicată în primul rând elevilor din clasele 9-12, dar şi studenţilor. Numărul de concurenţi care se vor califica pentru Runda Finală este de 25. Regulile de calificare sunt mai nuanţate decât o simplă ordonare după punctaje, vă invităm să le citiţi în detaliu aici (link).

- Juniors. Dedicată elevilor de gimnaziu şi elevilor de clasa a 9-a începători, care aleg să participe la această grupă. Numărul de concurenţi care se vor califica la runda finală este de 15. Din nou, vă invităm să studiaţi criteriile de calificare aici(link)

De ce?

- Considerăm nenaturală separarea tematică tradiţională a Olimpiadei şi concursurilor din România. Pe parcursul pregătirii şi ascensiunii unui concurent, diferenţa ar trebui să se facă la dificultate si profunzime, nu la diversitatea subiectelor atinse. Credem că acest lucru se poate realiza în cadrul unui unic set de probleme, bine echilibrat. Un concurs de calitate ar trebui să fie o provocare comparabilă pentru un profesor şi pentru elevul său. Recunoaştem că acest ideal este foarte greu de atins, dar aceasta este direcţia către care tindem.

- Această unificare tematică în cadrul unui ciclu de invăţământ conduce la un număr mai restrâns de probleme necesare, ceea ce ne-ar permite să ne concentrăm pe calitatea acestora. Din punctul nostru de vedere, stilul şi calitatea problemelor de algoritmică constituie un subiect sensibil şi deosebit de important, pe marginea căruia trebuie purtată o discuţie amplă la nivel de comunitate. Dar despre asta, mai tarziu Ş).

- Vasta majoritate a ţărilor care au o cultură puternică în informatică a adoptat acest model chiar în cadrul Olimpiadelor Naţionale, lucru care ne confirmă beneficiile unui format unificat. Exemplul cel mai accesibil şi relevant pe care îl oferim este Polonia (link la main), care menţine standarde foarte ridicate în tot ce înseamnă competiţii de algoritmică fie că e vorba de problemele propuse, rezultate la competiţii internaţionale sau modul în care leagă aceste lucruri de cercetarea ştiinţifică. Rusia, China, SUA, Japonia şi Croaţia continuă lista ţărilor care nu separă Olimpiada Naţională în funcţie de clasă.

Categorii: