Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2014-11-18 06:43:59.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Algoritmiada 2015

klamathix
Mihai Calancea
17 noiembrie 2014

Suntem încântaţi să anunţăm că Algoritmiada, cel mai important concurs Infoarena, se întoarce în sezonul 2014-2015!

Nou venit?

Algoritmiada este concursul tradiţional, de marcă, al Infoarenei. Este moştenitorul preONI-ului, primul concurs ţinut pe site (2004), care avea scopul de a pregăti elevii doritori pentru Olimpiada Naţională de Informatică. Între timp, concursul şi-a extins orizonturile şi a renăscut în anul 2009 sub numele de Algoritmiada, cu scopul declarat de a pregăti orice persoană pasionată de algoritmică şi concursuri de programare.

Arhiva concursurilor Infoarena (link) vă oferă acces la toate rundele preONI şi Algoritmiada desfăşurate până în prezent. Sunt mândria noastră şi vă invităm călduros să lecturaţi şi să rezolvaţi problemele din anii trecuţi!

Veterani? Puteti fi atenti acum.

Ei bine, avem de discutat şi cu voi! Începând cu această ediţie Algoritmiada îşi schimbă formatul, după cum vom explica în continuare.

Doar două grupe de vârstă

Din acest an, Algoritmiada va avea doar două grupe de vârstă

- Seniors. Dedicată in primul rând elevilor din clasele 9-12, dar si studentilor. Numarul de concurenti care se vor califica pentru Runda Finala este de 25. Regulile de calificare sunt mai nuanţate decât o simplă ordonare după punctaje, vă invităm să le citiţi în detaliu aici (link).

- Juniors. Dedicată elevilor de gimnaziu şi elevilor de clasa a 9-a începători, care aleg să participe la această grupă. Numărul de concurenţi care se vor califica la runda finală este de 15. Din nou, vă invităm să studiaţi criteriile de calificare aici(link)

De ce?

- Considerăm că algoritmica nu trebuie separată aleator în teme iar apoi predată în mod secvenţial şi independent. Disciplina ascunde legături subtile între ramurile sale iar actul de aprofundare a acestor ramuri presupune şi cultivarea unei intuiţii mai generale care transcende barierele de suprafaţă. Pe parcursul pregătirii şi ascensiunii unui concurent, diferenţa ar trebui să se facă la dificultate si profunzime, nu la tematică. Un concurs de calitate ar trebui să fie o provocare comparabilă pentru un profesor şi elevul său. Recunoaştem că acest ideal este foarte greu de atins, dar aceasta este direcţia către care tindem.

- Această unificare tematică în cadrul unui ciclu de invăţământ conduce la un număr mai restrâns de probleme necesare, ceea ce ne-ar permite să ne concentrăm pe calitatea acestora. Din punctul nostru de vedere, stilul şi calitatea problemelor de algoritmică constituie un subiect sensibil şi deosebit de important, pe marginea căruia ar trebui purtată o discuţie amplă la nivel de comunitate. Dar despre asta, mai tarziu Ş).

- Vasta majoritate a ţărilor care au o cultură puternic în informatică a adoptat acest model chiar în cadrul Olimpiadelor Naţionale. Exemplul cel mai accesibil şi relevant pe care îl oferim este Polonia (link la main), care menţine standarde foarte ridicate în tot ce înseamnă competiţii de algoritmică fie că e vorba de problemele propuse, rezultate la competiţii internaţionale sau modul în care leagă aceste lucruri de cercetarea ştiinţifică. Rusia, China, SUA, Japonia continuă lista ţărilor care nu separă Olimpiada după clasă.

Categorii: