Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru problema/placare intre reviziile #2 si #13
Diferente intre titluri:
placare
Placare
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="placare") ==
O suprafaţă dreptunghiulară de înălţime $N$ şi lăţime $M$ unităţitrebuie acoperită perfect (placată) prin utilizarea unor plăci de formă dreptunghiulară de dimensiune $1xP$ sau $Px1$, unde $P$ este un număr natural nenul. Suprafaţa dată poate fi privită ca un caroiaj cu $NxM$ pătrăţele egale cu unitatea. O placare corectă a suprafeţei iniţiale se memorează într-un fişier text folosind următoarele convenţii de codificare: * pe prima linie se precizeazădimensiunile $N$ şi $M$ ale suprafeţei;
O suprafaţă dreptunghiulară de înălţime $N$ şi lăţime $M$ unităţi trebuie acoperită perfect (placată) prin utilizarea unor plăci de formă dreptunghiulară de dimensiune $1xP$ sau $Px1$, unde $P$ este un număr natural nenul. Suprafaţa dată poate fi privită ca un caroiaj cu $NxM$ pătrăţele egale cu unitatea. O placare corectă a suprafeţei iniţiale se memorează într-un fişier text folosind următoarele convenţii de codificare: * pe prima linie se precizează dimensiunile $N$ şi $M$ ale suprafeţei;
* o placă dreptunghiulară de lăţime $P$ este codificată prin numărul natural $P$, iar o placă de înalţime $P$ se codifică prin numărul întreg $–P$; * convenim că placa având ambele dimensiuni egale cu unitatea să se codifice cu valoarea $1$; * pe fiecare din cele $N$ linii ale codificării se află câte un şir de valori întregi reprezentând, în ordine de la stânga la dreapta, codurile plăcilor care se găsesc amplasate începând de la respectiva linie; * codul $P$ strict mai mare ca $1$ al unei placi orizontale apare o singură dată pe linia corespunzătoare pe care se află placa, iar codul $–P$ al unei plăci verticale va apare o singură dată şi anume pe prima linie de la care placa respectivă este amplasată în jos pe o anumita coloană a suprafeţei; * dacă pe o anumită linie a suprafeţei nu există astfel de coduri de plăci, atunci pe respectiva linie din fişier este o singură valoare de $0$.
Folosind codificarea unei placări a suprafeţei iniţiale, se poate determina imaginea acestei placări sub forma unui tablou bidimensional $A$, cu $N$ linii şi $M$ coloane, unde {$A{~ij~}$} = valoarea absolută a codului plăcii care se suprapune peste pătrăţelul de pe linia $i$ şi coloana $j$.
h2. Cerinţă Cunoscând codificarea unei placări corecte a suprafeţei date să se obţină imaginea acestei placări (matricea de valori corespunzătoare codificării suprafeţei).
h2. Date de intrare
Fişierul de intrare $placare.in$ ...
Fişierul de intrare $placare.in$ va avea pe prima linie valorile naturale $N$ si $M$, separate printr-un spaţiu, unde $N$ este înălţimea suprafeţei, $M$ este lăţimea suprafeţei. Pe fiecare din următoarele $N$ linii se află un şir de valori întregi, separate prin câte un spaţiu, reprezentând codificarea respectivei linii a placării.
h2. Date de ieşire
În fişierul de ieşire $placare.out$ ...
În fişierul de ieşire $placare.out$ se va tipări tabloul bidimensional ce reprezintă imaginea placării, compus din $N$ linii, pe fiecare dintre ele aflându-se $M$ valori naturale separate prin câte un spaţiu, cu semnificaţia din enunţ.
h2. Restricţii
h2. Restricţii şi precizări
* $... ≤ ... ≤ ...$
* $1 ≤ N, M ≤ 300$ * pentru $80%$ din teste $1 ≤ N, M ≤ 100$ * dimensiunea $P$ sau $–P$ a unei plăci este aleasă astfel încât acoperirea obţinută să nu depăşească înălţimea $N$ sau latimea $M$ a suprafeţei. * datele din fişierul de intrare sunt corecte în sensul că reprezintă codificarea unei acoperiri a zonei dreptunghiulare de dimensiuni $N$ şi $M$.
h2. Exemplu table(example). |_. placare.in |_. placare.out |
| This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines.
|4 4 -4 1 1 1 1 2 2 1 3 | 4 1 1 1 4 1 2 2 4 2 2 1 4 3 3 3 | table(example). |_. placare.in |_. placare.out | |3 2 -3 -2 0 1 | 3 2 3 2 3 1
| h3. Explicaţie
...
Pentru primul exemplu, valoarea $-4$ codifică o placă de înălţime $4$ şi laţime $1$ plasată începând din pătratul de coordonate $(1,1)$ şi pînă în pătratul de coordonate $(4,1)$. Valoarea $3$ de pe ultima linie a codificării desemnează o placă de lăţime $3$ şi înălţime $1$, plasată orizontal, începând din pătrăţelul de coordonate $(4,2)$.
== include(page="template/taskfooter" task_id="placare") ==
Nu exista diferente intre securitate.
Diferente intre topic forum:
4639