Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | minesweeper.in, minesweeper.out | Sursă | .com 2011 |
Autor | Cezar Mocan | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.15 sec | Limită de memorie | 20480 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Minesweeper
Intr-o zi pe marele informatician Gigel il viziteaza varul sau mai mic de numai 2 ani. Nestiind cum sa-l distreze Gigel se hotaraste sa-i dea verisorului sau sa joace minesweeper. Jocul consta dintr-o matrice cu N linii si M coloane initial goale. La prima apasare un patratel devine steag, la a doua semnul intrebarii si la a treia revina la forma initiala.
El stie ca verisorul sau se va opri cand va obtine toata matricea plina de semnul intrebarii(considera o astfel de matrice plictisitoare), insa acesta fiind asa mic nu realizeaza ca poate sa apese fiecare patratel de 2 ori. In schimb acesta apasa in fiecare secunda un patratel aleatoriu. Marele informatician e prea ocupat cu probleme lui grele asa ca va roaga pe voi sa-i spuneti cam cat i-ar lua verisorului sau pana se va plictisi(va obtine toata matricea cu semnul intrebarii).
Cerinta
Sa se afle timpul mediu in care se poate transforma toata matricea intr-una cu semnul intrebarii apasand aleator.
Date de intrare
Fişierul de intrare minesweeper.in va contine 2 numere N,M cu semnificatia din enunt.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire minesweeper.out va fi scris un singur numar reprezentand numarul mediu de apasari ce trebuie facute pentru ca toate casutele sa se transforme in semnul intrebarii.
Restricţii
- 1 ≤ N * M ≤ 22
- Desi jocul original are un alt scop, verisorul lui mai mic nu este in stare sa il rezolve asa ca Gigel il pacaleste ca asa se joaca minesweeper
Exemplu
minesweeper.in | minesweeper.out |
---|---|
1 3 | 28.928571 |
Explicaţie
...