Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2011-11-18 08:33:43.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:minesweeper.in, minesweeper.outSursă.com 2011
AutorCezar MocanAdăugată decezar305Mr. Noname cezar305
Timp execuţie pe test0.15 secLimită de memorie20480 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Minesweeper

Intr-o zi pe marele informatician Gigel il viziteaza varul sau mai mic de numai 2 ani. Nestiind cum sa-l distreze Gigel se hotaraste sa-i dea verisorului sau sa joace minesweeper. Jocul consta dintr-o matrice cu N linii si M coloane initial goale. La prima apasare un patratel devine steag, la a doua semnul intrebarii si la a treia revina la forma initiala.
El stie ca verisorul sau se va opri cand va obtine toata matricea plina de semnul intrebarii(considera o astfel de matrice plictisitoare), insa acesta fiind asa mic nu realizeaza ca poate sa apese fiecare patratel de 2 ori. In schimb acesta apasa in fiecare secunda un patratel aleatoriu. Marele informatician e prea ocupat cu probleme lui grele asa ca va roaga pe voi sa-i spuneti cam cat i-ar lua verisorului sau pana se va plictisi(va obtine toata matricea cu semnul intrebarii).

Cerinta

Sa se afle timpul mediu in care se poate transforma toata matricea intr-una cu semnul intrebarii apasand aleator.

Date de intrare

Fişierul de intrare minesweeper.in va contine 2 numere N,M cu semnificatia din enunt.

Date de ieşire

În fişierul de ieşire minesweeper.out va fi scris un singur numar reprezentand numarul mediu de apasari ce trebuie facute pentru ca toate casutele sa se transforme in semnul intrebarii.

Restricţii

  • 1 ≤ N * M ≤ 22

Exemplu

minesweeper.inminesweeper.out
1 3
28.928571

Explicaţie

...

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?