Diferente pentru problema/jucarie intre reviziile #1 si #2

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

== include(page="template/taskheader" task_id="jucarie") ==
Poveste şi cerinţă...
Gigel a primit de la părinţii lui o jucărie interesantă, sub forma unei matrici de 3 pe 3, cu 9 butoane. Fiecare buton poate fi alb sau negru şi îşi schimbă culoarea atunci când este apăsat. Din neatenţie, Gigel a scăpat jucăria pe jos, iar aceasta s-a defectat, schimbându-şi comportamentul. Astfel, atunci când un buton este apăsat, nu se schimbă doar propria culoare, ci şi culorile butoanelor existente din vecinătatea acestuia (sus, jos, stânga şi dreapta).
 
!{width:500px}problema/jucarie?grid.png!
 
În exemplul de mai sus, Gigel începe cu toate butoanele albe şi apasă pe întâi pe buntonul de pe linia 1, coloana 2. Toate butoanele de pe linia 1 şi butonul de pe linia 2, coloana 2, devin negre. Apoi, Gigel apasă pe butonul de pe linia 1, coloana 3. Butoanele 2 şi 3 de pe linia 1 devin albe, deoarece înainte erau negre, iar butonul de pe linia 2, coloana 3 devine negru.
 
Gigel se întreabă cum poate aduce cele 9 butoane la culorile dorite, din cât mai puţine apăsări, ştiind că la început toate sunt albe. Scrieţi un program care pentru o cofiguraţie dată, calculează numărul minim de apăsări necesare.
h2. Date de intrare

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.