Fişierul intrare/ieşire: | jocgraf.in, jocgraf.out | Sursă | Romanian Collegiate Programming Contest 2019 |
Autor | Valeriu Motroi | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.45 sec | Limită de memorie | 32000 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Joc pe graf
Cristinel si Alexei au gasit un graf neorientat cu N noduri si M muchii. Pe fiecare dintre muchii si noduri era scris un numar natural.
Vazand aceasta capodopera a matematicii discrete, Alexei a propus sa se joace un joc pe acel graf.
Jocul se joaca alternativ, fiecare trebuie sa aleaga un nod care nu a mai fost ales, pana se termina graful.
La final, punctajul fiecarui jucator este suma numerelor de pe nodurile alese si a muchiilor
a caror varfuri sunt in multimea nodurilor alese de acel jucator. Formal, scorul unui jucator este
daca
. Unde S este multimea nodurilor alese de un jucator.
Care este diferenta dintre scorurile jucatorilor, daca ambii jucatori joaca optim si Alexei incepe primul?
Precizare: Joc optim inseamna maximizarea diferentei de scor.
Date de intrare
Fişierul de intrare jocgraf.in contine pe prima linie numarul de teste T. Urmeaza apoi descrierea fiecarui test care incepe cu N si M, numarul de noduri si respectiv muchii a grafului. Pe urmatoare linie sunt numerele scrise pe fiecare nod . Pe urmatoarele M linii sunt descrise muchiile ca un triplet u, v, numarul de pe muchie.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire jocgraf.out va contine T linii cu raspunsul corect (sunt sigur de asta) pentru fiecare dintre cele T teste.
Restricţii
- 0 ≤ N, M ≤ 105
- 0 ≤ Numarul scris pe noduri ≤ 105
- 0 ≤ Numarul scris pe muchii ≤ 105
- 1 ≤ T ≤ 10
Exemplu
jocgraf.in | jocgraf.out |
---|---|
1 3 3 1 1 1 1 2 1 2 3 1 3 1 1 | 2 |
Explicaţie
Pentru ca toate nodurile si muchiile au costul 1, nu conteaza ce noduri o sa aleaga fiecare, diferenta de scor oricum o sa fie 2.