Fişierul intrare/ieşire:alice.in, alice.outSursăpreONI 2002
AutorDan PopoviciAdăugată demugurelionutMugurel-Ionut Andreica mugurelionut
Timp execuţie pe test0.05 secLimită de memorie5096 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Alice

Sa consideram urmatorul joc pentru o singura persoana: Alice are initial X USD. Dealer-ul are un pachet de N carti negre si R carti rosii, amestecate. Dealer-ul intoarce cartile din pachet una cate una. Dupa ce intoarce o carte, aceasta este inlaturata din pachet. Daca, la un moment dat, Alice are X USD, atunci chiar inainte de intoarcerea cartii urmatoare, ea poate paria pe culoarea cartii orice suma S din intervalul [0,X] (orice numar real din acest interval). In cazul in care cartea intoarsa are culoarea pe care a pariat Alice, atunci Alice castiga S USD. In caz contrar, ea pierde S USD.

Determinati suma maxima pe care Alice o poate obtine garantat dupa intoarcerea tuturor cartilor.

Date de intrare

Prima linie a fisierului de intrare alice.in contine 3 numere intregi, separate prin cate un spatiu, N, R si X, reprezentand numarul de carti negre din pachet, numarul de carti rosii din pachet si suma initiala pe care o are Alice.

Date de iesire

In fisierul de iesire alice.out veti afisa suma maxima pe care o poate obtine Alice garantat. Daca aceasta suma nu este un numar intreg, afisati parte intreaga inferioara din suma respectiva.

Restrictii

  • 0 ≤ N ≤ 30
  • 0 ≤ R ≤ 30
  • Rezultatul se va incadra intr-un intreg pe 32 de biti.

Exemple

alice.inalice.out
0 1 300600
1 2 300800
8 2 300068266

Explicatie

Pentru al treilea exemplu, suma reala obtinuta este 68266.6666666667.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?

remote content