Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2012-03-18 08:42:44.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Buguri la concursurile de programare si nu numai

Cosmin
Cosmin Negruseri
18 martie 2012

Se apropie ONI si m-am gandit ca e utila o lista cu buguri frecvente in concursurile de programare.

  • Probleme in timpul implementarii:

** inversarea coordonatelor unei matrici a[j][i]
** functia % nu functioneaza exact la fel cu functia modulo din matematica. Astfel daca scazi numere modulo X poti ajunge la resturi negative (caz frecvent: hashing pe string-uri)
** Punct si virgula la final de linie dupa un for
for(i = 0; i < n; i++);
ceva cod
** refolosirea unui index
for (i = 0; i < n; i++)
for (i = 0; i < m; i++) // i in loc de j
** folosirea lui = in locul lui ==
** comparare de stringuri cu \=\= in loc de strcmp
** diferente de librarii ale limbajului intre linux si windows
** ++ in loc de --
Astea sunt gasite de obicei la depanare.

  • Probleme cu memoria:

** variabile neinitializate - cand programul are comportament diferit la rulari diferite, una dintre probleme ar initializarea variabilelor.
** depasirea limitei de memorie
** declarat array-uri de dimensiune de prea mica
** refolosirea variabilelor
** off by one errors, frecvent apar probleme cu datele pornind de la 0 sau 1

Astea sunt printre cele mai greu de gasit.

  • Probleme cu tipuri de date:

** folosire de tipuri prea mici de exemplu int in loc de long long sau float in loc de double
** probleme cu tipurile intermediare
int a,b;
long long c = a * b; // c va avea valoarea unui int
corect e
long long c = ((long long) a) * b;
** impartire intreaga in loc de impartire reala:
double half = 1 / 2;
corect e
double half = 1.0 / 2 sau
double half = ((double)1)/2

Foarte frustrante. Pierzi toate punctele pentru un algoritm aproape de forma corecta.

  • Intrare/Iesire:

** fisier de intrare sau iesire gresit
** formatarea gresita (cate un spatiu in loc de virgula, sau mai stiu eu ce)
** uitat ca anumite probleme cer rezultatul modulo X

Probabil cele mai frustrante. Le faci cand problema merge aproape perfect si te-ai grabit sa pui solutia fara sa faci o ultima verificare.

  • Greseli la algoritm:

** de multe ori incepatorii se arunca sa implementeze prima idee, inainte sa se gandeasca atent daca ea e corecta.
** graful nu e neaparat conex si toate exemplele au fost grafuri conexe.
** rezultatul are nevoie de numere mai mari decat poate reprezenta limbajul de programare.
** probleme pe cazuri extreme, mici: gen n = 1, 2 sau mari unde iesi din memorie.
** strlen(s) are complexitate O(n) nu O(1).

Faceti o lista cu bugurile cu care v-ati intalnit ca sa va dati seama care sunt cele mai frecvente pentru voi. In concursurile online e foarte utila o asemenea lista.

Voua ce buguri v-au dat dureri de cap?

Categorii: