Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2012-03-18 08:53:38.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Buguri la concursurile de programare si nu numai

Cosmin
Cosmin Negruseri
18 martie 2012

Se apropie ONI si m-am gandit ca e utila o lista cu buguri frecvente in concursurile de programare.

  • Probleme in timpul implementarii:
    • inversarea coordonatelor unei matrici a[j][i]
    • functia % nu functioneaza exact la fel cu functia modulo din matematica. Astfel daca scazi numere modulo X poti ajunge la resturi negative (caz frecvent: hashing pe string-uri)
    • Punct si virgula la final de linie dupa un for
        for(i = 0; i < n; i++);
        ceva cod
    • refolosirea unui index
      for (i = 0; i < n; i++)
       for (i = 0; i < m; i++) // i in loc de j
    • folosirea lui = in locul lui ==
    • comparare de stringuri cu \=\= in loc de strcmp
      Sunt gasite de obicei la depanare.
  • Probleme cu memoria:
    • variabile neinitializate - cand programul are comportament diferit la rulari diferite, una dintre probleme ar initializarea variabilelor.
    • declarat array-uri de dimensiune de prea mica
    • off by one errors, frecvent apar probleme cu datele pornind de la 0 sau 1
      Sunt de greu de gasit.
  • Probleme cu tipuri de date:
    • folosire de tipuri prea mici de exemplu int in loc de long long sau float in loc de double
    • probleme cu tipurile intermediare
      gresit: int a, b; long long c = a * b; // c va avea valoarea unui int
      corect: long long c = ((long long) a) * b;
      gresit: double half = 1 / 2;
      corect: double half = 1.0 / 2 sau
      Foarte frustrante. Pierzi toate punctele pentru un algoritm aproape de forma corecta.
  • Intrare/Iesire:
    • fisier de intrare sau iesire gresit
    • formatarea gresita (cate un spatiu in loc de virgula, sau mai stiu eu ce)
    • uitat ca anumite probleme cer rezultatul modulo X
      Le faci cand problema merge aproape perfect si te-ai grabit sa trimiti solutia.
  • Greseli la algoritm:
    • incepatorii se arunca sa implementeze prima idee, inainte sa se asigure ca e corecta.
    • probleme pe cazuri extreme, mici: gen n = 1, 2 sau mari unde iesi din memorie.
    • strlen(s) are complexitate O(n) nu O(1).
    • graful nu e neaparat conex si toate exemplele au fost grafuri conexe.
    • rezultatul are nevoie de numere mai mari decat poate reprezenta limbajul de programare.

Faceti o lista cu bugurile cu care v-ati intalnit ca sa va dati seama care sunt cele mai frecvente pentru voi. In concursurile online e foarte utila o asemenea lista.

Voua ce buguri v-au dat dureri de cap?

Categorii: