Diferente pentru blog/algoritmiada-2015 intre reviziile #13 si #30

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Suntem încântaţi să anunţăm că Algoritmiada, cel mai important concurs Infoarena, se întoarce în sezonul 2014-2015!
Nou venit?
*Nou veniţi?*
Algoritmiada este concursul tradiţional, de marcă, al Infoarenei. Este moştenitorul preONI-ului, primul concurs ţinut pe site (2004), care avea scopul de a pregăti elevii doritori pentru Olimpiada Naţională de Informatică. Între timp, concursul şi-a extins orizonturile şi a renăscut în anul 2009 sub numele de Algoritmiada, cu scopul declarat de a pregăti orice persoană pasionată de algoritmică şi concursuri de programare.
Arhiva concursurilor Infoarena (link) vă oferă acces la toate rundele preONI şi Algoritmiada desfăşurate până în prezent. Sunt mândria noastră şi vă invităm călduros să lecturaţi şi să rezolvaţi problemele din anii trecuţi!
'Arhiva concursurilor':concursuri vă oferă acces la toate rundele preONI şi Algoritmiada desfăşurate până în prezent. Sunt mândria noastră şi vă invităm călduros să lecturaţi şi să rezolvaţi problemele din anii trecuţi!
Veterani? Puteti fi atenti acum.
*De-ai casei?*
Ei bine, avem de discutat şi cu voi! Începând cu această ediţie Algoritmiada îşi schimbă formatul, după cum vom explica în continuare.
*Doar două grupe de vârstă*
Din acest an, Algoritmiada va avea doar două grupe de vârstă
Din acest an Algoritmiada va avea doar două grupe de vârstă.
- Seniors. Dedicată in primul rând elevilor din clasele 9-12, dar si studentilor. Numarul de concurenti care se vor califica pentru Runda Finala este de 25. Regulile de calificare sunt mai nuanţate decât o simplă ordonare după punctaje, vă invităm să le citiţi în detaliu aici (link).
- *Juniors*. Dedicată elevilor de gimnaziu şi elevilor de clasa a 9-a începători, care aleg să participe la această grupă. Numărul de concurenţi care se vor califica la runda finală este de 15. Vă invităm să studiaţi criteriile de calificare 'aici':algoritmiada-2015/regulament.
- Juniors. Dedicată elevilor de gimnaziu şi elevilor de clasa a 9-a începători, care aleg  participe la această grupă. Numărul de concurenţi care se vor califica la runda finală este de 15. Din nou, vă invităm să studiaţi criteriile de calificare aici(link)
- *Seniors*. Dedicată în primul rând elevilor din clasele 9-12, dar şi studenţilor, profesorilor şi pasionaţilor de algoritmică în general. Numărul de concurenţi care se vor califica pentru Runda Finală este de 25. Din nou, vă invităm să citiţi regulile de calificare în detaliu 'aici':algoritmiada-2015/regulament.
*De ce?*
- Considem că algoritmica nu trebuie separată aleator în teme iar apoi predată în mod secvenţial şi independent. Disciplina ascunde legături subtile între ramurile sale iar actul de aprofundare a acestor ramuri presupune şi cultivarea unei intuiţii mai generale care transcende barierele de suprafaţă. Pe parcursul pregătirii şi ascensiunii unui concurent, diferenţa ar trebui se facă la dificultate si profunzime, nu la tematică. Un concurs de calitate ar trebui să fie o provocare comparabilă pentru un profesor şi elevul său. Recunoaştem că acest ideal este foarte greu de atins, dar aceasta este direcţia către care tindem.
- Credem că un set echilibrat de probleme poate fi o provocare adecvată atât pentru un concurent începător cât şi pentru unul experimentat, tematica atinnefiind un impediment. Considerăm, din acest punct de vedere, nenaturale limitele impuse de programa tradiţională a Olimpiadei.
- Această unificare tematică în cadrul unui ciclu de invăţământ conduce la un număr mai restrâns de probleme necesare, ceea ce ne-ar permite să ne concentm pe calitatea acestora. Din punctul nostru de vedere, stilul şi calitatea problemelor de algoritmică constituie un subiect sensibil şi deosebit de important, pe marginea căruia ar trebui purtată o discuţie amplă la nivel de comunitate. Dar despre asta, mai tarziu Ş).
- Ridicarea acestor limite stimulea în timp creşterea calităţii problemelor, o temă prioritară din punctul nostru de vedere.
- Vasta majoritate a ţărilor care au o cultură puternic în informatică a adoptat acest model chiar în cadrul Olimpiadelor Naţionale. Exemplul cel mai accesibil şi relevant pe care îl oferim este Polonia (link la main), care menţine standarde foarte ridicate în tot ce înseamnă competiţii de algoritmică fie că e vorba de problemele propuse, rezultate la competiţii internaţionale sau modul în care leagă aceste lucruri de cercetarea ştiinţifică. Rusia, China, SUA, Japonia continuă lista ţărilor care nu separă Olimpiada după clasă.
- Vasta majoritate a ţărilor care au o cultură puternică în informatică au adoptat acest model chiar în cadrul Olimpiadelor Naţionale. Exemplul cel mai accesibil şi relevant pe care îl oferim este 'Polonia':http://main.edu.pl/en/archive/oi. Rusia, China, SUA, Japonia şi 'Croaţia':http://hsin.hr/coci/ continuă lista ţărilor care nu separă Olimpiada Naţională în funcţie de clasă.
 
*Concluzii*
 
Suntem încrezători că acest nou format reprezintă un pas în direcţia bună. În acelaşi timp, suntem conştienţi că această tranziţie trebuie realizată cu grijă. Echipa Infoarena vă stă la dispoziţie pentru orice fel de întrebări, comentarii şi sugestii pe această temă şi vă doreşte succes în noul sezon competiţional!

Diferente intre securitate:

private
protected

Diferente intre topic forum:

 
10201