Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru schimbare-borland/ghid intre reviziile #4 si #14
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1. Scurt ghid pentru folosirea MinGW Developer Studio
Aceasta paginacontineun mic ghidpentru folosireamediului MinGW Developer Studio 2.05, mediu de dezvolrare care folosesteconpilatorulmingw.
==include(page="template/schimbare-borland")==
[ link deundesepoatedownload]
==include(page="schimbare-borland/ghid/menu")==
(vmenu)*{text-align:center} *Ghid* * 'Instalarea':schimbare-borland/ghid/instalare * 'Crearea unui proiect':schimbare-borland/ghid/proiect
MinGW Developer Studio este un mediu de dezvoltare integrat (Integrated Development Environment, pe scurt IDE) pentru C/C++. Mediul este unul light-weight folosind resurse putine si oferind posibilatea dezvoltarii programelor in mod stabil.
h2.'Instalarea':schimbare-borland/ghid/instalare
Desi proiectul a fost abandonat de cativa ani el este intr-o forma stabila si suporta schimbarea compilatorului MinGW (care este in dezvoltare activa) avand astfel posibilitatea mentinerii unui pachet modern, in pas cu standardele C/C++. In plus, compilatorul si debuggerul MinGW (vezi detalii in urmatoarea sectiune) pot fi folosite independent de MinGW Developer Studio impreuna cu un alt editor la alegere.
h2. 'Crearea unui proiect':schimbare-borland/ghid/proiect
h2. Despre MinGW MinGW (Minimalist Gnu for Windows) este o colectia gratuita de librarii imbogatind GNU Compliler Collection cu fisiere si librarii specifice Windows. Scopul proiectului initial a fost integrarea facilitatilor oferite de Windows32 in compilatorul gcc si binutils (inclusiv debugger-ul gdb) si portarea acestora pe Windows. Mare parte din codul MinGW este distribuit sub licenta GPL, insa nu in intregime, detalii gasiti 'aici':http://www.mingw.org/license. h2. Diferente intre compilatoarele BorlandC 3.1 si MinGW 3.3.1 * Compilatorul MinGW cere in cazul executiei corecte a programului codul 0. Asadar nu se accepta ca **main()** sa fie declarat **void**, este obligatoriu ca sa fie declarat ca **int**. De exemplu: == code(cpp) | #include <iostream> using namespace std; int main(void) { cout << "acest program compileaza"; return 0; } == * Tipul de date **int** este reprezentat pe 4 bytes, asadar **int** ia valori intre -2147483647 si 2147483647. In BorlandC tipul de date **int** ocupa 2 bytes. * Exista tipul de date **long long** care este reprezentat pe 8 bytes care ia valori intre -2^62^+1 pana la 2^62^-1. In BorlandC acest tip de date nu exista. Pentru a citi/afisa numere pe 64 de biti cu libraria <stdio.h> se foloseste specificatorul de format non-standard "%I64d". Cateva detalii 'aici':http://ascending.wordpress.com/2008/04/22/long-long-on-windows-dev-c-mingw/. * Pointerii ocupa 4 bytes, astfel incat memoria totala disponibila este de 4 GB, care in anul 2008 inseamna oricat, trebuie totusi sa aveti grija la dimensiunea stivei sistem (aceasta insa poate fi marita usor). In BorlandC pointerii ocupa 2 bytes si memoria disponibila este de 64 KB, folosindu-se modificatorii huge sau far pointeri aveau 4 bytes dar totusi memoria disponibila era limitata la 640 KB. * MinGW ofera suport pentru 'Standard Template Library':http://www.sgi.com/tech/stl/. Dintre structurile implementate fac parte vectorii, cozile, stivele, arborii echlibrati, cozile de prioritate, etc; iar dintre algoritmii implementati sunt sortarea, cautarea binara, generarea permutarilor, etc.