h1. IAP #2: Concurs pentru studenti
|_. Data | 2007-11-07 |
|_. Autor(i) | ==User(type="tiny" user="wickedman")== ==User(type="tiny" user="silviug")== |
|_. Autor(i) | ==User(type="tiny" user="silviug")== ==User(type="tiny" user="wickedman")==|
|_. Stare | *_IN-CONSTRUCTIE_* |
h2. Abstract
Vrem sa lansam un concurs de algoritmi pentru studenti. Obiective:
In acest document propunem organizarea unui concurs de programare pentru studenti.
* ne propunem un concurs relativ simplu si popular
* vrem sa extindem comunitatea inspre studenti
* concursul sa fie o pregatire relevanta pentru ACM
* pe echipe
* runde de calificare si reguli flexibile care sa permita studentilor "ocupati" sa participe
Concursul se va desfasura in echipe de cate 1-3 studenti si urmareste testarea si stimularea insusirii cunostintelor fundamentale de algoritmi. In particular, concursul este conceput sa-i ajute pe studenti in pregatirea pentru ACM.
h2. Motivatie
...
Comunitatea infoarena va fi extinsa inspre studenti. Baza noastra de cunostinte va deveni utila si studentilor putand fi folosita ca material aditional pentru anumite cursuri.
h2. Propunere de format
La momentul actual nu exista niciun concurs _national_ de informatica destinat studentilor. Ne propunem organizarea unui astfel de concurs (2 runde online + finala) de 2-3 ori pe an.
* Echipe de 1-3 oameni.
** Echipele trebuie formate inainte de prima runda de calificare si raman la fel pana in finala.
** Permitem echipe de un om sa nu descurajam pe cei ce ar avea un interes "casual" pentru un astfel de concurs, in prima faza.
** In the long run, probabil ca echipele vor fi de 2-3 oameni.
* De 2-3 ori pe an: 2 Runde online, o runda finala
* Rundele online:
** ~12 ore (pentru a nu stresa pe cei cu ore fixe)
** 3-10 probleme, rezolvabile in 4-5 ore de o echipa buna
** nu exista restrictii la numarul de calculatoare sau timpul de rezolvare
** nu toleram copiatul (analizam sursele echipelor calificate in finala)
** penalizam submisiile in plus si nu timpul de la inceputul concursului
** dam punctaje partiale
** putem da probleme cu punctaje diferite (100, 300, 500)
* Runda finala:
** calificam primele 5-10 echipe
** concurs gen ACM dar cu punctaje partiale:
*** un singur calculator
*** 5 ore, 5-10 probleme, una rezolvabila de toti da nici o echipa sa le rezolve pe toate
h2. Format
* Premii:
In elaborarea formatului pentru acest concurs am pornit de la urmatoarele premise:
* Concursul sa fie pe echipe.
* Permitem echipe intre 1-3 oameni pentru a nu descuraja pe cei care vor sa participe "din curiozitate".
* Formatul rundelor de calificare si regulile sa fie flexibile pentru a permite studentilor "ocupati" sa participe.
h3. Echipe
* O echipa poate fi formata din 1 pana la 3 studenti ({%{color:red}de la aceasi facultate?%})
* Echipele se formeaza inainte de prima runda de calificare si raman asa pana la final.
h3. Runde de calificare
* Online
* 3-10 probleme, rezolvabile in 3-4 ore de o echipa buna (etalon: _infoarena coders_)
* Solutiile pot fi submitate oricand pe parcursul a ~12 (nu dorim ore fixe pentru a reduce conflictele cu activitatile studentilor).
* Se vor da punctaje partiale pentru solutii incorecte/neoptime.
* Se pot da probleme cu punctaje maxime diferite.
* Nu exista restrictii referitor la numarul de calculatoare folosite sau timpul de rezolvare a problemelor
* Orice echipe care schimba surse intre ele vor fi descalificate ({%{color:red}sistem de detectare?%})
h3. Runda finala:
* Calificam primele 5-10 echipe
* Concurs gen ACM dar cu punctaje partiale:
* Un singur calculator
* 5 ore, 5-10 probleme, una rezolvabila de absolut toata lumea, scorul maxim imposibil de obtinut
h3. Premii:
** vrem premii 'sparse' care sa incurajeze participarea (de ex. tricouri/hanorace pentru toti cei care fac peste 100 in rundele de calificare)
** primul premiu sa fie destul de tentant