Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru problema/wildcards intre reviziile #8 si #25
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="wildcards") ==
Numim *pattern* unsir *nevid* format doar din caracterele $0$, $1$si $?$. Spunem că două patternuri $A$si $B$ de aceeasi lungime *se potrivesc* dacasi numai dacacaracterele $?$ pot fiı̂nlocuite convenabil cu $0$si $1$ astfelincat cele douăsiruri să devină identice. De exemplu, pentru $A = “110?1”$, $B = “1?001”, C = “??1?1”$,sirurile $A$si $B$ se potrivesc (se poate formasirul $“11001”$ prininlocuirea semnelor deintrebare cu valori), darsirurile $A$si $C$ nu se potrivesc.
Numim *pattern* un şir *nevid* format doar din caracterele $0$, $1$ şi $?$. Spunem că două patternuri $A$ şi $B$ de aceeaşi lungime *se potrivesc* dacă şi numai dacă caracterele $?$ pot fi înlocuite convenabil cu $0$ şi $1$ astfel încât cele două şiruri să devină identice. De exemplu, pentru $A = “110?1”$, $B = “1?001”, C = “??1?1”$, şirurile $A$ şi $B$ se potrivesc (se poate forma şirul $“11001”$ prin înlocuirea semnelor de întrebare cu valori), dar şirurile $A$ şi $C$ nu se potrivesc.
Se daun arbore (graf neorientat conex aciclic) cu $N$ noduri. Se cere să se atribuie fiecărui nod cate unsir format din caracterele $0$, $1$si $?$ (un pattern) astfelincat să se respecte următoarele proprietati:
Se dă un arbore (graf neorientat conex aciclic) cu $N$ noduri. Se cere să se atribuie fiecărui nod câte un şir format din caracterele $0$, $1$ şi $?$ (un pattern) astfel încât să se respecte următoarele proprietăţi:
* Toate patternurile saaibaaceeasi lungime, care să fie cat mai mica(a se vedea rubrica *Punctare*).* Pentru oricare două noduri distincte $u$si $v$, patternurile asociate acestora se potrivesc dacăsi numai dacă există muchia $(u, v)$ı̂n arbore.
* Toate patternurile să aibă aceeaşi lungime, care să fie cât mai mică (a se vedea rubrica *Punctare*). * Pentru oricare două noduri distincte $u$ şi $v$, patternurile asociate acestora se potrivesc dacă şi numai dacă există muchia $(u, v)$ în arbore.
h2. Date de intrare
Fisierul de intrare $wildcards.in$ va contine pe prima linie numarul de noduri din arbore $N$. Pe urmatoarele $N - 1$ linii fisierul va contine cate douanumere $a$si $b$ cu semnificatia caexistao muchieintre $a$si $b$
Fişierul de intrare $wildcards.in$ va conţine pe prima linie numărul de noduri din arbore $N$. Pe următoarele $N - 1$ linii fişierul va conţine câte două numere $a$ şi $b$ cu semnificaţia că există o muchie între $a$ şi $b$.
h2. Date de ieşire
Fisierul de iesire $wildcards.out$ va contine $N$ linii, pe linia $i$ aflandu-se patternul nodului $i$.
Fişierul de ieşire $wildcards.out$ va contine $N$ linii, pe linia $i$ aflandu-se patternul nodului $i$.
h2. Punctaj
În concurs punctajul pe un subtask era minimul dintre scorurile obţinute la testele din subtaskul respectiv, dar datorită unor limitări tehnice, punctarea se va face in felul următor: !problema/wildcards?punctare.png!
table(scoring). |_. Subtask |_. Punctaj |_. Constrangeri | | 1 | 6 puncte
| 2 ≤ N ≤ 100, prag{~inf~} = 100, prag{~sup~} = 100 || | 2 | 9 puncte
| 2 ≤ N ≤ 10, prag{~inf~} = 100, prag{~sup~} = 100
|| | 3 | 5 puncte | 2 ≤ N ≤ 10000, prag{~inf~} = 34, prag{~sup~} = 34, *arborele este un lant de $N$ noduri* || | 4 | 5 puncte | 2 ≤ N ≤ 10000, prag{~inf~} = 34, prag{~sup~} = 34, *arborele este binar complet* || | 5 | 35 puncte | 2 ≤ N ≤ 10, prag{~inf~} = 101, prag{~sup~} = 200 || | 6 | 40 puncte | 2 ≤ N ≤ 10, prag{~inf~} = 34, prag{~sup~} = 42
| h2. Exemplu table(example). |_. wildcards.in |_. wildcards.out |
| This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines. |
|4 1 2 1 3 1 4 |??? 000 0?1 11? || |3 1 2 2 3 |0 ? 1 || |5 1 2 1 3 3 4 3 5 |?00 000 1?? 110 101 || |2 2 1 |? ? |
h3. Explicaţie
...
Aceasta este figura pentru primul, respectiv cel de-al treilea exemplu: !problema/wildcards?arbore1.png! !problema/wildcards?arbore2.png!
== include(page="template/taskfooter" task_id="wildcards") ==