Fişierul intrare/ieşire: | supersf.in, supersf.out | Sursă | Stelele Informaticii 2005, clasele 11-12 |
Autor | Alexandru Mosoi, Silviu-Ionut Ganceanu | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.3 sec | Limită de memorie | 65536 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Supersf
Era o zi torida de vara pe Marte... si la umbra unui Apeme se intalnesc Algostorm, Max Damage si Voodoo Child si se uita cu mirare la o bucata de hartie pe care era scrisa secventa de numere 1, 2, 3, 3, 4, 5, 5, 6, 6 si cam atat ca hartia era rupta... Imediat Algostorm a zis: "Evident! Fiecare numar W apare de X ori, unde X este numarul de biti cu valoare 1 din exprimarea lui W in baza 2, iar W parcurge sirul numerelor naturale, de la 1 catre infinit". Voodoo Child raspunde imediat: "Cred ca pot calcula foarte repede ce numar se afla la o pozitie anume in secventa asta...". Dupa cateva clipe de gandire Max Damage zice: "Eu zic sa o facem problema si sa o dam la Stelele Informaticii". Si,... uite unde am ajuns.
Cerinta
Pentru un numar K spuneti ce numar se afla pe pozitia K in sirul generat dupa cum a grait Algostorm.
Date de Intrare
In fisierul supersf.in se afla un singur numar intreg strict pozitiv K , scris in baza 16 fara spatii intre cifre, reprezentand pozitia elementului cautat in secventa.
Date de Iesire
Fisierul de iesire supersf.out contine un numar intreg pozitiv N , reprezentand numarul cautat (fara spatii intre cifre), evident tot in baza 16.
Restrictii si precizari
- 1 ≤ K ≤ 16200.000
- Pentru 65% din teste K ≤ 166.000
- Cifrele in baza 16 sunt 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F (doar majuscule)
Exemplu
supersf.in | supersf.out |
---|---|
4 | 3 |
17 | D |
3D961 | 8447 |
96D271 | F41F4 |
Explicatie
Primele elemente din secventa sunt: 1 2 3 3 4 5 5 6 6 7 7 7 8 9 9 A A B B B C C D D D E E E ... pentru restul nu mai avem hartie.