Fişierul intrare/ieşire: | pscarb.in, pscarb.out | Sursă | Concursul National de Informatica "Adolescent Grigore Moisil" 16 |
Autor | George Marcus | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 65536 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi solutiile trimise | Statistici
PScArb
Fie un arbore cu N noduri, dintre care K frunze. Fiecare nod are una dintre culorile R, G, B.
Arborele respecta proprietatea: drumul dintre oricare doua frunze trebuie sa contina fiecare culoare de un numar impar de ori.
Generati un astfel de arbore.
Date de intrare
Fişierul de intrare pscarb.in va contine doua numere naturale separate printr-un spatiu, N si K.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire pscarb.out se vor gasi pe primele N-1 linii, muchiile arborelui. O muchie este descrisa prin indicii celor doua noduri separati printr-un spatiu. Pe urmatoarea linie se va afla un sir format din caracterele R, G si B, care descrie culorile nodurilor (a i-a valoarea descrie culoarea nodului i).
In cazul in care nu exista solutie, afisati -1.
Restricţii
- 2 ≤ K ≤ N ≤ 100
- Trei culori cunosc pe lumeeeee...
Exemplu
pscarb.in | pscarb.out |
---|---|
3 2 | 1 2 2 3 RGB |
100 100 | -1 |
Explicaţie
Primul exemplu: Pe drumul dintre frunzele 1 si 3 apar culorile R, G si B, fiecare o singura data.
Al doilea exemplu: Nu se poate construi un arbore cu 100 de noduri si 100 de frunze.