Diferente pentru problema/portale intre reviziile #90 si #100

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

== include(page="template/taskheader" task_id="portale") ==
Într-un alt episod in care Rick si Morty pleacă să salveze Atlantida, Citadela se află, din nou, in pericol datorită unui Portal Gun pierdut. Rezistenta Morty-lor, obţinând această armă, plănuieşte o revoluţie, creând un sistem de portale, sub forma unui arbore ascuns, între n locaţii principale (numerotate de la 1 la n).
Într-un alt episod în care Rick şi Morty pleacă să salveze Atlantida, Citadela se află, din nou, în pericol datorită unui Portal Gun pierdut. Rezistenta Morty-lor, obţinând această armă, plănuieşte o revoluţie, creând un sistem de portale, sub forma unui arbore ascuns, între n locaţii principale (numerotate de la 1 la n).
Ştiind ca dimensiunea Citadelei este suprasolicitată, Militia Rick poate schimba forţat reţeaua de portaluri pentru a o determina. Astfel, aceasta poate introduce într-un Portal Gun coordonatele a două locaţii cheie (a,b) determinând una din două posibilităţi: arma returnează (0,0) semn că un portal deja există între a si b ori returnează un dublet (x,y) semnalând că un nou portal se va deschide între a si b, în timp ce, portalul dintre x si y se va închide pentru a preveni apariţia unui ciclu, menţinând forma de arbore a reţelei.
Ştiind ca dimensiunea Citadelei este suprasolicitată, Militia Rick poate schimba forţat reţeaua de portaluri pentru a o determina. Astfel, aceasta poate introduce într-un Portal Gun coordonatele a două locaţii cheie (a,b) determinând una din două posibilităţi: arma returnează (0,0) semn că un portal deja există între a şi b ori returnează un dublet (x,y) semnalând că un nou portal se va deschide între a şi b, în timp ce, portalul dintre x şi y se va închide pentru a preveni apariţia unui ciclu, menţinând forma de arbore a reţelei.
Ajutaţi Miliţia Rick să găsească sistemul de portaluri pentru a preveni rănirea inutilă a Morty-lor.
Programul vostru are voie să pună query-uri scriind în standard output:
* "? a b" reprezentând introducerea unui dublet in Portal Gun.
* "? a b" reprezentând introducerea unui dublet în Portal Gun.
Dupa fiecare astfel de query, interactorul va raspunde in stdin astfel:
După fiecare astfel de query, interactorul va răspunde în stdin astfel:
* "0 0": daca muchia (a,b) există deja in arbore.
* "x y": daca muchia (a,b) nu există, dubletul (x,y) reprezintă muchia care se va şterge din graf odată cu adăugarea muchiei (a,b) pentru a păstra forma de arbore.
* "0 0": dacă muchia (a,b) există deja în arbore.
* "x y": dacă muchia (a,b) nu există, dubletul (x,y) reprezintă muchia care se va şterge din graf odată cu adăugarea muchiei (a,b) pentru a păstra forma de arbore.
După ce aţi aflat muchile arborelui, afişati "!" pe o singură linie urmat de n-1 linii cu "a b" semnificând ca exista o muchie intre a si b.
După ce aţi aflat muchiile arborelui, afişaţi "!" pe o singură linie urmat de n-1 linii cu "a b" semnificând că există o muchie între a şi b.
După fiecare query si dupa ce afisaţi rezultatul unui test, trebuie sa afişaţi '\n' şi să daţi flush la standard output. Pentru a da flush vă puteţi folosi de următorul tabel:
După fiecare query şi după ce afişaţi rezultatul unui test, trebuie să afişaţi '\n' şi să daţi flush la standard output. Pentru a da flush vă puteţi folosi de următorul tabel:
|_. Limbaj |_. C/C++ |_. Pascal |_. Python |_. Java |_. Rust |
| Header necesar | 0 | 0 |import sys| 0 | use std::io::{self,Write}; |
| Functie | fflush(stdout) sau cout.flush() | flush(output) | sys.stdout.flush() | System.out.flush() | io::stdout().flush().unwrap(); |
h2. Restricţii si precizări
h2. Restricţii şi precizări
* *După apelarea query-ului, mai intai se formează un ciclu, de unde, ulterior, este aleasă muchia care trebuie ştearsă excluzând-o pe cea mai recent adaugata*
* *După apelarea query-ului, mai întâi se formează un ciclu, de unde, ulterior, este aleasă muchia care trebuie ştearsă excluzând-o pe cea mai recent adăugată*
* $T = 30$
* $3 ≤ N ≤ 100$
h2. Punctare
In cadrul unui test:
În cadrul unui test:
* Fie Q = numarul de query-uri efectuate;
* Fie Opt = <tex> N(log_2{N}-1) </tex>;
* Fie Q = numărul de query-uri efectuate;
* Fie Opt = <tex> N(\lceil log_2{N} \rceil - 1) </tex>;
Atunci, punctajul pe acel test va fi:
* <tex>maxim,</tex> daca <tex>Q $\leq$ Opt</tex>;
* <tex>0,</tex> daca <tex>N*N $\leq$ Q</tex>;
* <tex>maxim,</tex> dacă <tex>Q $\leq$Opt</tex>;
* <tex>0,</tex> dacă <tex>N*N $\leq$Q</tex>;
* <tex>0.9*(\frac{N*N - Q}{N*N - Opt})^3*maxim,</tex> altfel;
In cadrul unui subtask, punctajul va fi egal cu punctajul minim dintre testele acestuia:
În cadrul unui subtask, punctajul va fi egal cu punctajul minim dintre testele acestuia:
* Subtask $1$ : interactorul este random - $30$ de puncte
* Subtask $2$ : interactorul este adaptiv - $70$ de puncte
h2. Exemplu
|_. Stdin |_. Stdout|_. Explicatie|
|_. Stdin |_. Stdout|_. Explicaţie|
|2
3 | 0 | Se rezolvă primul arbore  |
| 0 | ? 1 3 | Apelăm funcţia pentru muchia 1 3 |
| 0 0 | 0 | Aflăm ca muchia 1 3 există deja in arbore |
3 | 0 | Aflăm numărul de teste si numărul de noduri din primul arbore  |
| 0 | ? 1 3 | Muchia 1 3 este adăuga |
| 0 0 | 0 | Operaţia returnează că muchia 1 3 există deja in arbore  |
| 0 | ? 2 3 | 0 |
| 0 0 | 0 | 0 |
| 0 0 | 0 | Gun-ul returnează ca muchia 2 3 există deja in arbore  |
| 0 | !
1 3
2 3 | Afişăm muchiile primului arbore |
2 3 | Urmeaza să afişăm muchiile primului arbore |
| 3 | 0 | Se dă al doilea arbore |
| 0 | ? 1 2 | Apelăm funcţia pentru muchia 1 2 |
| 1 3 | 0 | Aflăm ca muchia 1 3 a fost ştearsă ca să introducem muchia 1 2|
| 0 | !
1 2
2 3 | Prin eliminare, ştim ca muchia 2 3 se află in arbore |
2 3 | Prin eliminare, ştim că muchia 2 3 se află în arbore |
== include(page="template/taskfooter" task_id="portale") ==
 
 

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.