Nu aveti permisiuni pentru a descarca fisierul grader_test2.ok
Diferente pentru problema/portale intre reviziile #14 si #100
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="portale") ==
*Work in progress* Intr-un alt episod in care Rick si Morty pleaca sa salveze Atlantida, Citadela se afla, din nou, in pericol datorita unui Portal Gun pierdut. Rezistenta Morty-lor, obtinand aceasta arma, planuiesc o revolutie, creand un sistem de portale, sub forma unui arbore ascuns, intre n locatii principale (numerotate de la 1 la n).
Într-un alt episod în care Rick şi Morty pleacă să salveze Atlantida, Citadela se află, din nou, în pericol datorită unui Portal Gun pierdut. Rezistenta Morty-lor, obţinând această armă, plănuieşte o revoluţie, creând un sistem de portale, sub forma unui arbore ascuns, între n locaţii principale (numerotate de la 1 la n).
Stiind ca dimensiunea Citadelei este suprasolicitata, Militia Rick poate schimba fortat reteaua de portaluri pentru a o determina.Asfel, aceasta poate introduceintr-unportalgun coordonatele a doualocatii cheie (a,b) determinand una din douaposibilitati: arma returneaza(0,0) semn caun portal deja existaintre asi b ori returneazaun dublet (x,y) semnaland caun nou portal se va deschideintre asi b,in timp ce, portalul dintre xsi y se vainchide pentru a preveni aparitia unui ciclu, mentinand forma de arbore a retelei.
Ştiind ca dimensiunea Citadelei este suprasolicitată, Militia Rick poate schimba forţat reţeaua de portaluri pentru a o determina. Astfel, aceasta poate introduce într-un Portal Gun coordonatele a două locaţii cheie (a,b) determinând una din două posibilităţi: arma returnează (0,0) semn că un portal deja există între a şi b ori returnează un dublet (x,y) semnalând că un nou portal se va deschide între a şi b, în timp ce, portalul dintre x şi y se va închide pentru a preveni apariţia unui ciclu, menţinând forma de arbore a reţelei.
Ajutati Militia Rick sagaseascasistemul de portaluri pentru a preveniiranirea inutilaa Morty-lor.
Ajutaţi Miliţia Rick să găsească sistemul de portaluri pentru a preveni rănirea inutilă a Morty-lor.
h2. Interactiune
h2. Interacţiune
Initial se citeste din stdin numarultreprezentand numarul de teste. Pentru fiecare test se citeste, apoi,nnumarul de noduri ale arborelui.
Iniţial se citeşte din stdin numărul T reprezentând numărul de teste. Pentru fiecare test se citeşte, apoi, N numărul de noduri ale arborelui.
Programul vostru are voie să pună query-uri scriind în standard output:
"? a b" reprezentând introducerea unui dublet in Portal Gun. Dupa fiecare astfel de query, interactorul va raspunde in stdin astfel:
* "? a b" reprezentând introducerea unui dublet în Portal Gun.
"0 0": daca muchia (a,b) exista deja in arbore. "x y": daca muchia (a,b) nu exista, dubletul (x,y) reprezinta muchia care se va sterge din graf odata cu adaugarea muchiei (a,b) pentru a pastra forma de arbore. După ce aţi aflat muchile arborelui, afişati "!\n" urmat de n-1 linii cu "a b" semnificand ca exista o muchie intre a si b.
După fiecare astfel de query, interactorul va răspunde în stdin astfel:
După fiecare query si dupa ce afisati rezultatul unui test, trebuie sa afişaţi '\n' şi să daţi flush la standard output. Pentru a da flush vă puteţi folosi de următorul tabel:
* "0 0": dacă muchia (a,b) există deja în arbore. * "x y": dacă muchia (a,b) nu există, dubletul (x,y) reprezintă muchia care se va şterge din graf odată cu adăugarea muchiei (a,b) pentru a păstra forma de arbore.
table(example). |_. Limbaj |_. C/C++ |_. Pascal |_. Python |_. Java |_. Rust | | Header necesar|lols | This is another text written on multiple lines. |
După ce aţi aflat muchiile arborelui, afişaţi "!" pe o singură linie urmat de n-1 linii cu "a b" semnificând că există o muchie între a şi b.
h2.Date de intrare
După fiecare query şi după ce afişaţi rezultatul unui test, trebuie să afişaţi '\n' şi să daţi flush la standard output. Pentru a da flush vă puteţi folosi de următorul tabel:
Fişierul de intrare $portale.in$ ...
|_. Limbaj |_. C/C++ |_. Pascal |_. Python |_. Java |_. Rust | | Header necesar | 0 | 0 |import sys| 0 | use std::io::{self,Write}; | | Functie | fflush(stdout) sau cout.flush() | flush(output) | sys.stdout.flush() | System.out.flush() | io::stdout().flush().unwrap(); |
h2.Datedeieşire
h2. Restricţii şi precizări
În fişierul de ieşire $portale.out$ ... h2. Restricţii
* *După apelarea query-ului, mai întâi se formează un ciclu, de unde, ulterior, este aleasă muchia care trebuie ştearsă excluzând-o pe cea mai recent adăugată* * $T = 30$ * $3 ≤ N ≤ 100$
* $...≤ ... ≤ ...$
h2. Punctare
h2. Exemplu
În cadrul unui test: * Fie Q = numărul de query-uri efectuate; * Fie Opt = <tex> N(\lceil log_2{N} \rceil - 1) </tex>; Atunci, punctajul pe acel test va fi:
table(example). |_. portale.in |_. portale.out | | This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines. |
* <tex>maxim,</tex> dacă <tex>Q $\leq$Opt</tex>; * <tex>0,</tex> dacă <tex>N*N $\leq$Q</tex>; * <tex>0.9*(\frac{N*N - Q}{N*N - Opt})^3*maxim,</tex> altfel;
h3. Explicaţie
În cadrul unui subtask, punctajul va fi egal cu punctajul minim dintre testele acestuia: * Subtask $1$ : interactorul este random - $30$ de puncte * Subtask $2$ : interactorul este adaptiv - $70$ de puncte h2. Exemplu |_. Stdin |_. Stdout|_. Explicaţie| |2 3 | 0 | Aflăm numărul de teste si numărul de noduri din primul arbore | | 0 | ? 1 3 | Muchia 1 3 este adăugată | | 0 0 | 0 | Operaţia returnează că muchia 1 3 există deja in arbore | | 0 | ? 2 3 | 0 | | 0 0 | 0 | Gun-ul returnează ca muchia 2 3 există deja in arbore | | 0 | ! 1 3 2 3 | Urmeaza să afişăm muchiile primului arbore | | 3 | 0 | Se dă al doilea arbore | | 0 | ? 1 2 | Apelăm funcţia pentru muchia 1 2 | | 1 3 | 0 | Aflăm ca muchia 1 3 a fost ştearsă ca să introducem muchia 1 2| | 0 | ! 1 2 2 3 | Prin eliminare, ştim că muchia 2 3 se află în arbore |
...
== include(page="template/taskfooter" task_id="portale") ==