Nu aveti permisiuni pentru a descarca fisierul grader_test4.ok
Diferente pentru problema/pocnitoare intre reviziile #5 si #44
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="pocnitoare") ==
Intr-o seara, Por Costel, cel mai vestit dintre porci, a iesit la plimbare. Mergea linistit pe trotuar cand langael s-a declansat o pocnitoare. Ca orice porc, a avut reactia defensivade aincepe sa guitaie disperatsi safugade-alungul trotuarului.
Într-o seară, Por Costel, cel mai vestit dintre porci, a ieşit la plimbare. Mergea liniştit pe trotuar când lângă el s-a declanşat o pocnitoare. Ca orice porc, a avut reacţia defensivă de a începe sa guiţăie disperat şi să fugă de-alungul trotuarului.
Desi miscarea lui Por Costel de-alungul trotuarului pare aleatoare, la o inspectie amanuntitaobservam o anumitaregula.Dacaconsideram strada divizatain pozitii indexate de la <tex>0</tex> la <tex>N-1</tex> iarla momentul <tex>i</tex> Por Costel se aflala pozitia <tex>X</tex>, la momentul <tex>i+1</tex> Por Costel se va afla la pozitia <tex>(X^2^</tex><tex>+ A)</tex> <tex>mod</tex> <tex>N</tex>.
Deşi mişcarea lui Por Costel de-alungul trotuarului pare aleatoare, la o inspecţie amănunţită observăm o anumită regulă. Sa consideram strada divizată în poziţii indexate de la <tex>0</tex> la <tex>N-1</tex>. Por Costel se află la momentul <tex>1</tex> în poziţia <tex>X_1</tex>. Dacă la momentul <tex>i</tex>, Por Costel se află la poziţia <tex>X</tex>, la momentul <tex>i+1</tex> Por Costel se va afla la poziţia <tex>(i*X + A)</tex> <tex>mod</tex> <tex>N</tex>.
Pentru a fi pregatiti de situatiain care Por Costel sare panicatin mijlocul strazii (Doamne fereste !), fanii lui vaimplorasa putetiraspundeinfiecarelamomentla intrebari degenul:“Ince pozitie se aflaacumPor Costel ?”Query-urile vor fi la fel de aleatoare casi miscarea lui Por Costel. Vouavi se va da query-ul initial iar celelalte query-urile generatiutilizandformula:<tex>(i*X + A)</tex> <tex>mod</tex> <tex>(10^6</tex> <tex>+</tex> <tex>3)</tex>.unde <tex>i</tex>- indicele query-ului curentiar <tex>X</tex>-raspunsul laultimulqueryiar <tex>a</tex> <tex>mod</tex> <tex>b</tex> este restullui<tex>a</tex> laimpartirea cu<tex>b</tex>.
Pentru a fi pregătiţi de situaţia în care Por Costel sare panicat în mijlocul străzii (Doamne fereşte !), fanii lui vă imploră sa puteţi spune în orice moment în ce poziţie se află el. Un query <tex>q</tex> semnifică întrebarea _"Pe ce poziţie se află Por Costel la momentul de timp q?"_ Query-urile vor fi la fel de aleatoare ca şi mişcarea lui Por Costel. Vouă vi se va da query-ul iniţial <tex>Q_1</tex> iar celelalte query-uri se generează astfel: dacă tocmai am răspuns la întrebarea <tex>Q_i</tex>, query-ul <tex>Q_i_+_1</tex> va fi <tex>(i*X_i + B)</tex> <tex>mod</tex> <tex>(10^7 + 3) + 1</tex> unde <tex>X_i</tex> este răspunsul la query-ul <tex>i</tex>.
h2. Date de intrare
În fişierul de intrare $pocnitoare.in$ se va gasii pe prima linie <tex>T</tex>,numarul deteste,pe urmatoarele linii vor fi descrise testele astfel: prima linie va contine<tex>N</tex>, <tex>A</tex>, <tex>Q</tex> (nr.de query-uri), <tex>Q_1</tex>(query-ul initial), iar a doua linie va contine <tex>Q</tex> numere reprezentand query-urile.
În fişierul de intrare $pocnitoare.in$ se va găsii pe prima linie <tex>N</tex>, <tex>A</tex>, <tex>B</tex>, <tex>X_1</tex> (poziţia iniţială a lui Por Costel), <tex>Q</tex> (numărul de query-uri), <tex>Q_1</tex>(query-ul iniţial).
h2. Date de ieşire
În fişierul de ieşire $pocnitoare.out$<tex>T</tex>linii fiecarecu cate <tex>Q_i</tex><tex>(1</tex>≤ <tex>i</tex>≤<tex>T)</tex> numerecare reprezinta raspunsurilelafiecare din cele<tex>Q_i</tex>query-uri dela al <tex>i</tex>-leatest.
În fişierul de ieşire $pocnitoare.out$ se vor găsii <tex>Q</tex> linii, pe linia <tex>i</tex> aflându-se răspunsul la al <tex>i</tex>-lea query.
h2. Restricţii
* <tex>1</tex> ≤ <tex>N</tex>, <tex>A</tex> ≤ <tex>10^4^</tex>
* <tex>1</tex> ≤ <tex>N</tex>, <tex>A</tex>, <tex>B</tex> ≤ <tex>2 * 10^9</tex> * <tex>0</tex> ≤ <tex>X_1</tex> ≤ <tex>N-1</tex>
* <tex>1</tex> ≤ <tex>Q</tex> ≤ <tex>10^5^</tex>
* <tex>1</tex> ≤ <tex>Q_1</tex> ≤ <tex>(10^7 + 3)</tex> * <tex>a</tex> <tex>mod</tex> <tex>b</tex> reprezintă restul împărţirii lui <tex>a</tex> la <tex>b</tex> * **Atenţie la limita de memorie!**
h2. Exemplu table(example). |_. pocnitoare.in |_. pocnitoare.out |
| This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines.
| 17 3 7 1 3 1 | 1 14 6
| == include(page="template/taskfooter" task_id="pocnitoare") ==
Nu exista diferente intre securitate.
Diferente intre topic forum:
10323