Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru problema/pocnitoare intre reviziile #44 si #39
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="pocnitoare") ==
Într-o seară, Por Costel, cel mai vestit dintre porci, a ieşit la plimbare. Mergea liniştit pe trotuar când lângăel s-a declanşat o pocnitoare. Ca orice porc, a avut reacţia defensivăde aîncepe sa guiţăie disperatşi săfugăde-alungul trotuarului.
Intr-o seara, Por Costel, cel mai vestit dintre porci, a iesit la plimbare. Mergea linistit pe trotuar cand langa el s-a declansat o pocnitoare. Ca orice porc, a avut reactia defensiva de a incepe sa guitaie disperat si sa fuga de-alungul trotuarului.
Deşi mişcarea lui Por Costel de-alungul trotuarului pare aleatoare, la o inspecţie amănunţităobservăm o anumităregulă. Sa consideram strada divizatăîn poziţii indexate de la <tex>0</tex> la <tex>N-1</tex>. Por Costel se aflăla momentul <tex>1</tex>în poziţia <tex>X_1</tex>. Dacăla momentul <tex>i</tex>, Por Costel se aflăla poziţia <tex>X</tex>, la momentul <tex>i+1</tex> Por Costel se va afla la poziţia <tex>(i*X + A)</tex> <tex>mod</tex> <tex>N</tex>.
Desi miscarea lui Por Costel de-alungul trotuarului pare aleatoare, la o inspectie amanuntita observam o anumita regula. Sa consideram strada divizata in pozitii indexate de la <tex>0</tex> la <tex>N-1</tex>. Por Costel se afla la momentul <tex>1</tex> in pozitia <tex>X_1</tex>. Daca la momentul <tex>i</tex>, Por Costel se afla la pozitia <tex>X</tex>, la momentul <tex>i+1</tex> Por Costel se va afla la pozitia <tex>(i*X + A)</tex> <tex>mod</tex> <tex>N</tex>.
Pentru a fi pregătiţi de situaţiaîn care Por Costel sare panicatîn mijlocul străzii (Doamne fereşte !), fanii lui văimplorăsa puteţi spuneîn orice momentîn ce poziţie se aflăel. Un query <tex>q</tex> semnificăîntrebarea _"Pe ce poziţie se aflăPor Costel la momentul de timp q?"_ Query-urile vor fi la fel de aleatoare caşi mişcarea lui Por Costel. Vouăvi se va da query-ul iniţial <tex>Q_1</tex> iar celelalte query-uri se genereazăastfel: dacătocmai am răspuns laîntrebarea <tex>Q_i</tex>, query-ul <tex>Q_i_+_1</tex> va fi <tex>(i*X_i + B)</tex> <tex>mod</tex> <tex>(10^7 + 3) + 1</tex> unde <tex>X_i</tex> este răspunsul la query-ul <tex>i</tex>.
Pentru a fi pregatiti de situatia in care Por Costel sare panicat in mijlocul strazii (Doamne fereste !), fanii lui va implora sa puteti spune in orice moment in ce pozitie se afla el. Un query <tex>q</tex> semnifica intrebarea _"Pe ce pozitie se afla Por Costel la momentul de timp q?"_ Query-urile vor fi la fel de aleatoare ca si miscarea lui Por Costel. Voua vi se va da query-ul initial <tex>Q_1</tex> iar celelalte query-uri se genereaza astfel: daca tocmai am raspuns la intrebarea <tex>Q_i</tex>, query-ul <tex>Q_i_+_1</tex> va fi <tex>(i*X_i + B)</tex> <tex>mod</tex> <tex>(10^7 + 3) + 1</tex> unde <tex>X_i</tex> este raspunsul la query-ul <tex>i</tex>.
h2. Date de intrare
În fişierul de intrare $pocnitoare.in$ se va găsii pe prima linie <tex>N</tex>, <tex>A</tex>, <tex>B</tex>, <tex>X_1</tex> (poziţia iniţialăa lui Por Costel), <tex>Q</tex> (numărul de query-uri), <tex>Q_1</tex>(query-ul iniţial).
În fişierul de intrare $pocnitoare.in$ se va gasii pe prima linie <tex>N</tex>, <tex>A</tex>, <tex>B</tex>, <tex>X_1</tex> (pozitia initiala a lui Por Costel), <tex>Q</tex> (numarul de query-uri), <tex>Q_1</tex>(query-ul initial).
h2. Date de ieşire
În fişierul de ieşire $pocnitoare.out$ se vor găsii <tex>Q</tex> linii, pe linia <tex>i</tex> aflându-se răspunsul la al <tex>i</tex>-lea query.
În fişierul de ieşire $pocnitoare.out$ se vor gasii <tex>Q</tex> linii, pe linia <tex>i</tex> aflandu-se raspunsul la al <tex>i</tex>-lea query.
h2. Restricţii
* <tex>0</tex> ≤ <tex>X_1</tex> ≤ <tex>N-1</tex> * <tex>1</tex> ≤ <tex>Q</tex> ≤ <tex>10^5^</tex> * <tex>1</tex> ≤ <tex>Q_1</tex> ≤ <tex>(10^7 + 3)</tex>
* <tex>a</tex> <tex>mod</tex> <tex>b</tex> reprezintărestulîmpărţirii lui <tex>a</tex> la <tex>b</tex> * **Atenţie la limita de memorie!**
* <tex>a</tex> <tex>mod</tex> <tex>b</tex> reprezinta restul impartirii lui <tex>a</tex> la <tex>b</tex> * **Atentie la limita de memorie!**
h2. Exemplu table(example). |_. pocnitoare.in |_. pocnitoare.out |
| 1737131|114
| 15 5 2 3 0 | 2 6
6 |
Nu exista diferente intre securitate.
Diferente intre topic forum:
10323