Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | papuci.in, papuci.out | Sursă | Algoritmiada 2009, Runda 2 |
Autor | Adrian Airinei | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 20480 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Papuci
Dupa multi ani de cand isi doreste acest lucru, Ionel are in sfarsit ocazia sa viziteze muzeul X. Ca orice vizitator, Ionel trebuie sa respecte regulamentul muzeului, astfel ca ghidul i-l explica la intrare. Baiatul va vizita cele N camere ale muzeului in ordine, de la camera 1 la camera N. In prima camera, va incalta o pereche de papuci (proprietarii muzeului vor sa protejeze astfel covoarele de o inestimabila valoare), iar in fiecare din camerele urmatoare va da jos perechea de papuci curenta si va lua alta pereche pe care o va purta doar in camera respectiva. Papucii sunt de 26 de tipuri (etichetate cu literele de la 'a' la 'z'), iar fiecare camera a muzeului dispune de o pereche dintr-unul din aceste tipuri. Timpul in care Ionel da jos papucii de tipul i si incalta papucii de tipul j este dat de elementul A[i][j] al unei matrice A furnizate la intrarea in muzeu.
Baiatul isi doreste o vizita cat mai lunga in muzeu, de aceea ghidul ii prezinta Regula Vizitatorilor Speciali. El primeste o lista de K perechi de camere (a, b) si poate decide pana sa isi inceapa vizita ce perechi sa aleaga dintre acestea si sa inlocuiasca papucii din camera a cu papucii din camera b si invers. Apoi se va bucura de vizita si va profita de timpul cat schimba papucii punand cat mai multe intrebari ghidului.
Date de intrare
Pe prima linie a fisierului de intrare papuci.in se vor afla N si K, reprezentand numarul de camere ale muzeului, respectiv numarul de schimburi de papuci intre camere. Pe linia a doua se va afla un sir de N litere mici ale alfabetului englez, astfel incat al i-lea caracter sa reprezinte tipul initial de papuci din camera i. Pe urmatoarele 26 de linii se vor afla cate 26 de numere reprezentand matricea A ($A[i][j]$ = timpul de care are nevoie Ionel pentru a descalta papucii de tipul i si a incalta papucii de tipul j). Pe fiecare din urmatoarele K linii se va afla cate o pereche de numere a b ($a ≤ b$), despartite printr-un spatiu, reprezentand un schimb posibil de papuci intre camerele a si b.
Date de iesire
In fisierul de iesire papuci.out se vor scrie pe prima linie 2 numere X si Y reprezentand timpul maxim obtinut de Ionel la schimbarea papucilor, respectiv numarul de schimburi intre camere necesare obtinerii acestui timp X. Pe urmatoarea linie se vor scrie Y numere distincte intre 1 si K bla bla bla
Restrictii
- ... ≤ ... ≤ ...
- Matricea A nu va fi neaparat simetrica fata de diagonala principala.
Exemplu
papuci.in | papuci.out |
---|---|
This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines. |
Explicatie
...