Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2007-06-29 19:48:09.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:panou.in, panou.outSursăJunior Challenge
AutorAdrian AirineiAdăugată deastronomyAirinei Adrian astronomy
Timp execuţie pe test0.1 secLimită de memorie20480 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Panou

Buru are acasa doua panouri cu becuri nou-noute primite cadou de la Mos-Craciun. Ficare panou contine 
N x N becuri dispuse sub forma unui caroiaj cu N linii si N coloane, unele dintre becuri fiind aprinse, altele stinse. Astfel putem asocia fiecarui bec o pozitie (i, j) reprezentand linia si coloana pe care este dispus in panou. Sa consideram primul panou ca fiind panoul A iar cel de-al doilea panoul B. Sub fiecare bec din panoul A exista cate un comutator. Daca actionam un comutator aflat sub un bec situat pe linia i si coloana j se schimba starea tuturor becurilor din pozitiile de forma (x, y), cu x = i, y ≤ j sau x < i, y = j. Prin schimbarea starii unui bec intelegem ca trece din aprins in stins sau din stins in aprins.
Buru doreste ca, in urma unor comutari, panoul A sa arate identic cu panoul B. Mai mult, isi doreste sa realizeze acest lucru printr-un numar minim de comutari. Ajutati-l pe Buru!

Date de intrare

Pe prima linia a fisierul de intrare panou.in se gaseste un numar natural N cu semnificatia din enunt. Pe urmatoarele N linii se gasesc cate N caractere 0 sau 1 reprezentand starea unui bec de pe primul panou (panoul A). In continuare, urmeaza N linii care contin N caractere 0 sau 1 reprezentand configuratia panoului B. ( 0 semnifica un bec stins, iar 1 inseamna ca becul este aprins)

Date de iesire

Pe prima linie a fisierul panou.out se afla un numar natural Min reprezentand numarul minim de comutari pe care trebuie sa-l realizeze Buru pentru a obtine doua panouri identice.

Restrictii

  • 1 ≤ N ≤ 500
  • Cele doua panouri sunt identice daca un bec pe linia i si coloana j se afla in aceiasi stare pe ambele panouri

Exemplu

panou.inpanou.out
3
0 1 0
1 1 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1

Explicatie

Actionand comutatorul situat pe pozitia (2, 2) cele doua panouri devin identice.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?