Pagini recente » Atasamentele paginii Profil ejoi2019 | Diferente pentru heapuri intre reviziile 85 si 129 | Profil Cosmin | Diferente pentru documentatie/evaluator intre reviziile 41 si 42 | Diferente pentru problema/oglinzi intre reviziile 16 si 24
Diferente intre titluri:
Diferente intre continut:
Dupa toate oglinzile, la $x = *L* > r{~n~}$, exista un ecran de inaltime *H*. Din punct de vedere geometric, acesta este un segment intre $(L, 0)$ si $(L, H)$. Iti doresti ca raza de lumina sa ajunga pe ecran. Pentru asta, poti face mai multe operatii. O operatie consta in a muta o oglinda vertical cu o pozitie (de la $h{~i~}$ la $h{~i~}-1$ sau $h{~i~}+1$ ).
Se cere numarul minim de operatii pentru ca raza de lumina sa ajunga pe ecran. In cazul in care acest lucru nu se poate realiza, se va afisa "Imposibil".
Se cere numarul minim de operatii pentru ca raza de lumina sa ajunga pe ecran. In cazul in care acest lucru nu se poate realiza, se va afisa $Imposibil$.
h2. Date de intrare
* $1 ≤ h{~i~}, H ≤ 400$
* {$0 ≤ l{~1~} < r{~1~} < l{~2~} < r{~2~} < ... < l{~n~} < r{~n~} < L ≤ 400$}
* Un ecran aflat la inaltimea $1$ nu poate fi mutat in jos.
* Daca raza de lumina atinge o oglinda sau ecranul in unul din colturi, aceasta se va reflecta (vezi exemplul).
* Daca raza de lumina atinge o oglinda in unul din colturi, aceasta se va reflecta (vezi exemplul). De asemenea, daca raza de lumina atinge ecranul in capatul de sus, se considera ca a ajuns pe ecran.
h2. Exemplu
table(example). |_. oglinzi.in |_. oglinzi.out |
| 2
3 15 1
3 5 5
4 6 5
7 8 4
10 11 5
1 10 1
h3. Explicaţie
Pentru primul test, solutia optima este mutarea oglinzii 2 cu o pozitie mai jos si a oglinzii 3 cu o pozitie mai sus, conform imaginii. Costul optim este asadar 2.
Pentru cel de-al doilea test, raza de lumina nu va ajunge niciodata pe ecran, indiferent de cum mutam singura oglinda existenta.
!problema/oglinzi?oglinzi.png!
== include(page="template/taskfooter" task_id="oglinzi") ==
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.