Diferente pentru problema/lru intre reviziile #3 si #7

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

== include(page="template/taskheader" task_id="lru") ==
Adrian Wonder Boy tocmai a primit un joc nou. Acesta constă din n triunghiuri echilaterale  situate în plan vertical având o latură orizontală şi vârful opus acesteia îndreptat în sus. Triunghiurile au laturile de lungime 1,2,3,…,n şi sunt incluse unul în altul astfel încât oricare două triunghiuri consecutive au un unghi comun. Mai precis,  un triunghi mic (de latură i; în desen i=3) poate fi în exact urmatoarele 3 poziţii faţă de triunghiul mai mare (de latură i+1) :
Adrian Wonder Boy tocmai a primit un joc nou. Acesta constă din n triunghiuri echilaterale  situate în plan vertical având o latură orizontală şi vârful opus acesteia îndreptat în sus. Triunghiurile au laturile de lungime $1$, $2$, $3$, …, $n$ şi sunt incluse unul în altul astfel încât oricare două triunghiuri consecutive au un unghi comun. Mai precis, un triunghi mic (de latură $i$; în desen $i=3$) poate fi în exact urmatoarele $3$ poziţii faţă de triunghiul mai mare (de latură $i+1$) :
| !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img0.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img1.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img2.png! |
| $L.$ triunghiul mic este “în stânga”. | $R.$ triunghiul mic este “în dreapta”. | $U.$ triunghiul mic este “sus”. |
Starea jocului la un moment dat poate fi codificată printr-un şir de $n-1$ caractere $‘L’$ , $‘R’$ sau $‘U’$ care descriu poziţia fiecărui triunghi de latura $i$ ({$1<=i<n$}) faţă de triunghiul de latură $i+1$. De exemplu pentru $n=4$ în figurile de mai jos avem trei stări ale jocului împreună cu codificările acestora.
Starea jocului la un moment dat poate fi codificată printr-un şir de n-1 caractere ‘L’ , ‘R’ sau ‘U’ care descriu poziţia fiecărui triunghi de latura i (1<=i<n) faţă de triunghiul de latură i+1. De exemplu pentru n=4 în figurile de mai jos avem trei stări ale jocului împreună cu codificările acestora.
| !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img3.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img4.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img5.png! |
| Starea 1: $RLL$  | Starea 2: $RLU$ | Starea 3: $LRU$ |
Starea jocului poate fi modificată prin glisarea unuia dintre triunghiurile interioare pe direcţia uneia dintre laturi într-un sens sau altul, cu exact o unitate. De exemplu glisând orizontal spre dreapta triunghiul de latură $2$ se poate trece din starea $2$ în starea $3$. Faţă de triunghiul de latură $3$, triunghiul de latură $2$ a trecut din stânga în dreapta. (Reţineţi faptul că prin glisarea unui triunghi cele interioare lui rămân pe poziţia veche, deci unele mutări nu sunt posibile. De exemplu, în starea $1$ triunghiul de latură $2$ nu poate glisa în sus deoarece triunghiul de latură $1$ ar rămâne în afara triunghiului de latură $2$)
 
Starea jocului poate fi modificată prin glisarea unuia dintre triunghiurile interioare pe direcţia uneia dintre laturi într-un sens sau altul, cu exact o unitate. De exemplu glisând orizontal spre dreapta triunghiul de latură 2 se poate trece din starea 2 în starea 3. Faţă de triunghiul de latură 3, triunghiul de latură 2 a trecut din stânga în dreapta. (Reţineţi faptul că prin glisarea unui triunghi cele interioare lui rămân pe poziţia veche, deci unele mutări nu sunt posibile. De exemplu, în starea 1 triunghiul de latură 2 nu poate glisa în sus deoarece triunghiul de latură 1 ar rămâne în afara triunghiului de latură 2)
 
Pentru mai multe teste, cunoscând n şi două stări ale jocului, să se determine numărul minim de glisări în urma cărora jocul trece din prima stare în a doua stare.
Pentru mai multe teste, cunoscând $n$ şi două stări ale jocului, să se determine numărul minim de glisări în urma cărora jocul trece din prima stare în a doua stare.
h2. Date de intrare
Pe prima linie a fişierului lru.in avem un număr natural  t- numărul de teste. Următoarele 3*t linii descriu cele t teste, un test pe câte 3 linii. Prima linie dintre cele 3 conţine un număr natural n – lungimea comună a codificării celor două stări. A doua linie dintre cele 3 conţine un şir de n caractere – codificarea stării iniţiale. A treia linie dintre cele 3 conţine un sir de n caractere – codificarea stării finale.
Pe prima linie a fişierului lru.in avem un număr natural $t$ - numărul de teste. Următoarele $3*t$ linii descriu cele $t$ teste, un test pe câte $3$ linii. Prima linie dintre cele $3$ conţine un număr natural $n$ – lungimea comună a codificării celor două stări. A doua linie dintre cele $3$ conţine un şir de $n$ caractere – codificarea stării iniţiale. A treia linie dintre cele $3$ conţine un sir de n caractere – codificarea stării finale.
h2. Date de ieşire
Fişierului lru.out va conţine t linii. Linia k (1<= k <= t) va conţine un număr natural mk – soluţia testului k din fişierul de intrare.
Fişierului lru.out va conţine $t$ linii. Linia $k (1<= k <= t)$ va conţine un număr natural $m[k]$ – soluţia testului $k$ din fişierul de intrare.
h2. Restricţii
1  t  5
2  n  1 000 000
Pentru 70% din teste, n  200 000
* $1 &le; t &le; 5$
* $2 &le; n &le; 1 000 000$
* Pentru $70%$ din teste, $n &le; 200 000$
h2. Exemplu
h3. Explicaţie
Se efectuează 5 glisări şi jocul trece prin următoarele stări:
RLL -> ULL -> LUL -> RUL -> RLU -> LRU
Se efectuează $5$ glisări şi jocul trece prin următoarele stări:
$RLL -> ULL -> LUL -> RUL -> RLU -> LRU$
!{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img6.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img7.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img8.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img9.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img10.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img11.png!
== include(page="template/taskfooter" task_id="lru") ==
 
== include(page="template/taskfooter" task_id="lru") ==

Nu exista diferente intre securitate.

Diferente intre topic forum:

 
9060