Diferente pentru problema/lru intre reviziile #1 si #7

Diferente intre titluri:

lru
Lru

Diferente intre continut:

== include(page="template/taskheader" task_id="lru") ==
Poveste şi cerinţă...
Adrian Wonder Boy tocmai a primit un joc nou. Acesta constă din n triunghiuri echilaterale  situate în plan vertical având o latură orizontală şi vârful opus acesteia îndreptat în sus. Triunghiurile au laturile de lungime $1$, $2$, $3$, …, $n$ şi sunt incluse unul în altul astfel încât oricare două triunghiuri consecutive au un unghi comun. Mai precis, un triunghi mic (de latură $i$; în desen $i=3$) poate fi în exact urmatoarele $3$ poziţii faţă de triunghiul mai mare (de latură $i+1$) :
 
| !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img0.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img1.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img2.png! |
| $L.$ triunghiul mic este “în stânga”. | $R.$ triunghiul mic este “în dreapta”. | $U.$ triunghiul mic este “sus”. |
 
Starea jocului la un moment dat poate fi codificată printr-un şir de $n-1$ caractere $‘L’$ , $‘R’$ sau $‘U’$ care descriu poziţia fiecărui triunghi de latura $i$ ({$1<=i<n$}) faţă de triunghiul de latură $i+1$. De exemplu pentru $n=4$ în figurile de mai jos avem trei stări ale jocului împreună cu codificările acestora.
 
| !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img3.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img4.png! | !{width: 88px; height: 73px;}problema/lru?lru_img5.png! |
| Starea 1: $RLL$  | Starea 2: $RLU$ | Starea 3: $LRU$ |
 
Starea jocului poate fi modificată prin glisarea unuia dintre triunghiurile interioare pe direcţia uneia dintre laturi într-un sens sau altul, cu exact o unitate. De exemplu glisând orizontal spre dreapta triunghiul de latură $2$ se poate trece din starea $2$ în starea $3$. Faţă de triunghiul de latură $3$, triunghiul de latură $2$ a trecut din stânga în dreapta. (Reţineţi faptul că prin glisarea unui triunghi cele interioare lui rămân pe poziţia veche, deci unele mutări nu sunt posibile. De exemplu, în starea $1$ triunghiul de latură $2$ nu poate glisa în sus deoarece triunghiul de latură $1$ ar rămâne în afara triunghiului de latură $2$)
 
Pentru mai multe teste, cunoscând $n$ şi două stări ale jocului, să se determine numărul minim de glisări în urma cărora jocul trece din prima stare în a doua stare.
h2. Date de intrare
Fişierul de intrare $lru.in$ ...
Pe prima linie a fişierului lru.in avem un număr natural $t$ - numărul de teste. Următoarele $3*t$ linii descriu cele $t$ teste, un test pe câte $3$ linii. Prima linie dintre cele $3$ conţine un număr natural $n$ – lungimea comună a codificării celor două stări. A doua linie dintre cele $3$ conţine un şir de $n$ caractere – codificarea stării iniţiale. A treia linie dintre cele $3$ conţine un sir de n caractere – codificarea stării finale.
h2. Date de ieşire
În fişierul de ieşire $lru.out$ ...
Fişierului lru.out va conţine $t$ linii. Linia $k (1<= k <= t)$ va conţine un număr natural $m[k]$ – soluţia testului $k$ din fişierul de intrare.
h2. Restricţii
* $... &le; ... &le; ...$
* $1 &le; t &le; 5$
* $2 &le; n &le; 1 000 000$
* Pentru $70%$ din teste, $n &le; 200 000$
h2. Exemplu
table(example). |_. lru.in |_. lru.out |
| This is some
  text written on
  multiple lines.
| This is another
  text written on
  multiple lines.
| 1
3
RLL
LRU
| 5
|
h3. Explicaţie
...
Se efectuează $5$ glisări şi jocul trece prin următoarele stări:
$RLL -> ULL -> LUL -> RUL -> RLU -> LRU$
!{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img6.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img7.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img8.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img9.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img10.png! !{width: 44px; height: 37px;}problema/lru?lru_img11.png!
== include(page="template/taskfooter" task_id="lru") ==
 
== include(page="template/taskfooter" task_id="lru") ==

Nu exista diferente intre securitate.

Diferente intre topic forum:

 
9060