Pagini recente » Istoria paginii utilizator/andrewboy | Istoria paginii happy-coding-2006/clasament | Algoritmiada 2017 Runda 1 | Diferente pentru problema/balans intre reviziile 1 si 9 | Diferente pentru problema/jocgraf intre reviziile 6 si 21
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="jocgraf") ==
Cristinel si Alex au gasit un grafuri cu N noduri si M muchii. Pe fiecare dintre muchii si noduri era scris un numar.
Vazand aceasta capodopera a matematicii discrete, Alex a propus sa se joace un joc pe acel graf.
Jocul se joaca alternativ, fiecare trebuie sa aleaga un nod care nu a mai fost ales pana se termina graful.
Cristinel si Alexei au gasit un graf neorientat cu *N* noduri si *M* muchii. Pe fiecare dintre muchii si noduri era scris un numar natural.
Vazand aceasta capodopera a matematicii discrete, Alexei a propus sa se joace un joc pe acel graf.
Jocul se joaca alternativ, fiecare trebuie sa aleaga un nod care nu a mai fost ales, pana se termina graful.
La final, punctajul fiecarui jucator este suma numerelor de pe nodurile alese si a muchiilor
a caror varfuri sunt in multimea nodurilor alese de acel jucator. Formal, scorul unui jucator este
sum(S) + sum(u_i, v_i) daca u_i \in S si v_i \in S. Unde S este multimea nodurilor alese de un jucator.
Care este diferenta dintre scorul lui Alex si a lui Cristinel, daca ambii jucatori joaca optim si Alex incepe primul?
<tex>sum(S) + sum(u_i, v_i) </tex> daca <tex>u_i, v_i \in S </tex> <tex>\forall i \in [1, N]</tex>. Unde *S* este multimea nodurilor alese de un jucator.
Care este diferenta dintre scorurile jucatorilor, daca ambii jucatori joaca optim si Alexei incepe primul?
Precizare: Joc optim inseamna maximizarea diferentei de scor.
h2. Date de intrare
Fişierul de intrare $jocgraf.in$ contine pe prima linie numarul de teste *T*. Urmeaza apoi descrierea fiecarui test care incepe cu *N* si *M*, numarul de noduri si respectiv muchii a grafului. Pe urmatoare linie sunt numerele scrise pe fiecare nod $x_1, x_2, ..., x_N$. Pe urmatoarele *M* linii sunt descrise muchiile ca un triplet *u*, *v*, *numarul de pe muchie*.
Fişierul de intrare $jocgraf.in$ contine pe prima linie numarul de teste *T*. Urmeaza apoi descrierea fiecarui test care incepe cu *N* si *M*, numarul de noduri si respectiv muchii a grafului. Pe urmatoare linie sunt numerele scrise pe fiecare nod <tex>x_1, x_2, ..., x_N </tex>. Pe urmatoarele *M* linii sunt descrise muchiile ca un triplet *u*, *v*, *numarul de pe muchie*.
h2. Date de ieşire
h2. Restricţii
* $1 ≤ N, M ≤ 10^5$
* $1 ≤ Numarul scris pe noduri ≤ 10^5$
* $1 ≤ Numarul scris pe muchii ≤ 10^5$
* $0 ≤ N, M ≤ 10^5^$
* $0 ≤ Numarul scris pe noduri ≤ 10^5^$
* $0 ≤ Numarul scris pe muchii ≤ 10^5^$
* $1 ≤ T ≤ 10$
h2. Exemplu
table(example). |_. jocgraf.in |_. jocgraf.out |
| 1
3 3
1 1 1
1 2 1
2 3 1
3 1 1
h3. Explicaţie
Pentru toate nodurile si muchiile au costul 1, nu conteaza ce noduri o sa aleaga fiecare, diferenta de scor oricum o sa fie 2.
Pentru ca toate nodurile si muchiile au costul 1, nu conteaza ce noduri o sa aleaga fiecare, diferenta de scor oricum o sa fie 2.
== include(page="template/taskfooter" task_id="jocgraf") ==
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.