Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru problema/hektor intre reviziile #32 si #4
Diferente intre titluri:
Hektor
hektor
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="hektor") ==
**Elful**:"Ba,Cristi, de ce ai numit problema asta asa?" **Patrick**:"Am numit-o dupa autorul cartii "Singur pe Lume"" **Elful**:"Te-a tampit de tot BAC-ul asta...pai si cum fac enuntul la ea?" **Patrick**:"Pai Hektor se simtea singur pe lume asa ca....s-a gandit sa se simta singur pe lume pe un graf orientat aciclic, cu costuri pe cele $N$ noduri ale sale...." **Elful**:"Asa, si ? ce faci mai departe ?" **Patrick**:"Pai acum pleaca dintr-un nod A catre un nod B, alegand cu **probabilitate uniforma** atunci cand este intr-un nod X(cu X,evident,intrenodulA si nodul B, sau chiar nodul A), omuchie care conduce spre cel putin un drum spre nodul B....si ideea e ca am vrea sa vedem cu ce cost mediu poate ajunge in nodul B!" **Elful**:"Macar daca e singur, bani sa aibe!"
**Elful**:"Ba, Patrick, de ce ai numit problema asta asa?" **Patrick**:"Am numit-o dupa autorul cartii "Singur pe Lume"" **Elful**:"Te-a tampit de tot BAC-ul asta...pai si cum fac enuntul la ea?" **Patrick**:"Pai Hektor se simtea singur pe lume asa ca....s-a gandit sa se simta singur pe lume pe un graf orientat aciclic, cu costuri pe cele $N$ noduri ale sale...." **Elful**:"Asa, si ? ce faci mai departe ?" **Patrick**:"Pai acum pleaca dintr-un nod A catre un nod B, alegand cu **probabilitate uniforma** atunci cand este intr-un nod X, o muchie care conduce spre cel putin un drum spre nodul B....si ideea e ca am vrea sa vedem cu ce cost mediu poate ajunge in nodul B!" **Elful**:"Macar daca e singur, bani sa aibe!"
h2. Date de intrare
h2. Restricţii
* N <= 10^5^ * M <= 2 * 10^5^
* N <= 10^5
* Costurile nodurilor sunt numere intregi, pe 32 de biti.
* Raspunsul se incadreaza pe tipul double, si este considerat corect daca <tex>|raspunscomisie-raspunsparticipant| <= 0.000001</tex> * Pentru ca Hektor sa mearga pe o muchie, trebuie sa existe minim un drum de la A la B care sa treaca prin muchia respectiva. In caz contrar, Hektor va ignora muchia aceea.
* Raspunsul se incadreaza pe tipul double, si este considerat corect daca |raspuns_comisie-raspuns_participant| <= 0.000001
h2. Exemplu
1 2 | 2.00000 |
| 10 11 4 7 5 9 11 7 3 17 31 13 23 21 1 2 1 3 3 4 2 4 4 9 9 10 4 8 8 7 4 5 5 6 6 7 | 54.50000 | | 13 14 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 10 12 10 11 12 13 11 13 13 1 1 3 1 4 3 5 3 8 4 6 5 9 9 7 7 2 8 7 | 5.50000 |
h3. Explicaţie
In primul exemplu, oricat de uniforma ar fi probabilitatea, avem o singura varianta de a ajunge din nodul A=1 in nodul B=2, si anume mergand pe muchia 1->2. In al doilea exemplu, din 4, Hektor poate merge doar spre nodul 8 sau spre nodul 5. Acesta nu poate merge spre nodul 9 deoarece acest nod nu genereaza nici macar un drum spre nodul 7.
Oricat de uniforma ar fi probabilitatea, avem o singura varianta de a ajunge din nodul A=1 in nodul B=2, si anume mergand pe muchia 1->2.
== include(page="template/taskfooter" task_id="hektor") ==