Nu aveti permisiuni pentru a descarca fisierul grader_test27.ok
Diferente pentru problema/hektor intre reviziile #3 si #4
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="hektor") ==
Poveste şi cerinţă...
**Elful**:"Ba, Patrick, de ce ai numit problema asta asa?" **Patrick**:"Am numit-o dupa autorul cartii "Singur pe Lume"" **Elful**:"Te-a tampit de tot BAC-ul asta...pai si cum fac enuntul la ea?" **Patrick**:"Pai Hektor se simtea singur pe lume asa ca....s-a gandit sa se simta singur pe lume pe un graf orientat aciclic, cu costuri pe cele $N$ noduri ale sale...." **Elful**:"Asa, si ? ce faci mai departe ?" **Patrick**:"Pai acum pleaca dintr-un nod A catre un nod B, alegand cu **probabilitate uniforma** atunci cand este intr-un nod X, o muchie care conduce spre cel putin un drum spre nodul B....si ideea e ca am vrea sa vedem cu ce cost mediu poate ajunge in nodul B!" **Elful**:"Macar daca e singur, bani sa aibe!"
h2. Date de intrare
Fişierul de intrare $hektor.in$ ...
În fişierul de intrare $hektor.in$ se vor gasi pe prima linie 4 numere intregi : N (numarul de noduri ale grafului), M (numarul de muchii ale grafului), A(nodul in care Hektor se afla initial), B(nodul in care Hektor trebuie sa ajunga). Urmatoarea linie va contine N intregi, cel de-al i-lea reprezentand costul nodului i. Urmatoarele M linii vor contine cate 2 numere x si y, cu semnificatia ca exista muchie **orientata** de la nodul x, la nodul y.
h2. Date de ieşire
În fişierul de ieşire $hektor.out$ ...
În fişierul de ieşire $hektor.out$ se va gasi un numar real, reprezentand costul mediu ca Hektor sa ajunga din nodul A in nodul B.
h2. Restricţii
*$...≤... ≤ ...$**serecomandaafisarea cu7zecimale**
* N <= 10^5 * Costurile nodurilor sunt numere intregi, pe 32 de biti. * Raspunsul se incadreaza pe tipul double, si este considerat corect daca |raspuns_comisie-raspuns_participant| <= 0.000001
h2. Exemplu table(example). |_. hektor.in |_. hektor.out |
| This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines.
| 2 1 1 2 1 1 1 2 | 2.00000
| h3. Explicaţie
...
Oricat de uniforma ar fi probabilitatea, avem o singura varianta de a ajunge din nodul A=1 in nodul B=2, si anume mergand pe muchia 1->2.
== include(page="template/taskfooter" task_id="hektor") ==