Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2017-04-01 15:34:32.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:game4.in, game4.outSursăConcursul Naţional de Informatică Urmaşii lui Moisil 2017
AutorCristian Vintur, Liana Tucar, Paul DiacAdăugată deandrici_cezarAndrici Cezar andrici_cezar
Timp execuţie pe test2 secLimită de memorie128000 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Game4

Alice si Bob joacă un joc matematic în care cei doi mută alternativ. Iniţial, ei pornesc jocul cu un şir de N numere naturale nenule a 1 a 2 ... a N . O mutare constă în alegerea unui număr de forma p k , unde p este un număr prim iar k un număr natural nenul, urmată de împărţirea prin p k a tuturor numerelor a i care se divid cu această valoare (trebuie să existe în şirul curent cel puţin o valoare a i care va fi modificată în această etapă). Alice face mereu prima mutare. Câştigă cel care realizează ultima mutare, iar cel care nu mai poate muta, pierde (toate valorile a i au devenit 1). La fiecare mutare, dacă jucătorul curent are strategie de câştig, va juca aplicând acestă strategie. În caz contrar, jucătorul este nevoit să facă o mutare posibilă.

Cerinţă

  1. Determinaţi câştigătorul jocului.
  2. Determinaţi numărul V de variante distincte de a face prima mutare, pentru jucătorul care câştigă jocul. De exemplu, presupunând că Alice câştigă, V = numărul de valori p k distincte, pe care le poate alege Alice la prima ei mutare, astfel încât să fie sigură că va câştiga jocul în final. Presupunând că Bob va câştiga jocul, V = numărul de valori p k distincte, dintre care poate alege Bob la prima lui mutare, astfel încât el să câştige în final (nu uitaţi că Alice începe jocul). Dacă Bob poate alege aceeaşi valoare p k pentru două variante diferite ale mutării iniţiale a lui Alice, valoare care l-ar duce la câştig, se va număra o singură dată această valoare.

Date de intrare

Fişierul de intrare game4.in conţine T teste. Pe prima linie se află numerele naturale T şi C, numărul de teste, respectiv cerinţa ($1$ sau 2). Următoarele T linii conţin câte un joc dat prin N şi numerele a 1 a 2 ... a N separate prin câte un spaţiu. Pentru toate testele din acelaşi fişier se rezolvă aceeaşi cerinţă C.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire game4.out va conţine T linii, pe linia i va fi răspunsul pentru testul al i-lea.
Dacă C = 1, se afişează pentru fiecare joc, numele câştigătorului „Alice” sau „Bob”.
Dacă C = 2, se afişează pentru fiecare joc, numărul V de mutări distincte dintre care câştigătorul ar putea alege prima sa mutare, conform precizărilor de la punctul 2.

Restricţii

  • 2 < T < 10
  • 1 < N < 100.000
  • 1 < a i < 1.000.000,1 < i < N
  • Pentru teste în valoare de 40 puncte, C = 1.
  • Pentru teste în valoare de 60 puncte, C = 2. Pentru o parte dintre acestea, în valoare de 20 puncte, Alice câştigă întotdeauna.
  • Pentru teste în valoare de 30 puncte, a i < 20, 1 < i < N

Exemplu

game4.ingame4.out
4 1
2 7 25
2 10 21
10 43 89 47 29 68 2 27 52 92 27
7 23 1 529 19 1 529 29
Alice
Bob
Alice
Bob

Explicaţie

...

game4.ingame4.out
4 2
2 7 25
2 10 21
10 43 89 47 29 68 2 27 52 92 27
7 23 1 529 19 1 529 29
1
4
1
4

Explicaţie

Sunt 4 teste de rezolvat pe cerinţa 2 (vezi explicaţia de mai sus).
În primul joc, N=2 şi a 1 = 7, a 2 = 25 şi câştigă Alice, care poate alege iniţial doar varianta pk = 51 care îi permite să câştige. Aşadar, sunt V = 1 variante distincte.
În al doilea joc, dacă Alice alege pk = 21 , Bob poate alege iniţial pk = 51 , pk = 31 sau pk = 71. Similar, dacă Alice alege oricare dintre pk = 51, pk = 31 sau pk = 71 , Bob va putea alege prima mutare dintre celelalte 3 variante rămase. În concluzie, numărul de valori distincte pe care Bob le poate alege iniţial este V = 4.
Observăm că Bob poate alege ca primă mutare, pk = 31 în toate cele trei cazuri când Alice a ales iniţial pk = 21 sau pk = 51 sau pk = 71, dar această mutare se numără o singură dată.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?