Fişierul intrare/ieşire:game1.in, game1.outSursăad-hoc
AutorAdăugată dedarkseekerBoaca Cosmin darkseeker
Timp execuţie pe test0.05 secLimită de memorie20480 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Game1

Aceasta problema are dificultate medie.

Doi jucători joacă următorul joc:

Ei au o tablă de (M + 1) x (N + 1) celule. Pe linia M + 1 şi pe coloana N + 1 se regăsesc valori pozitive.
În colţul din stânga sus al tablei, celula (1, 1), se află un jeton pe care cei doi îl mută alternativ. O mutare constă în deplasarea jetonului în jos sau în dreapta. Mai formal, din celula (i, j) jetonul se poate muta în celula (i + 1, j) sau (i, j + 1).
Dacă jetonul ajunge pe ultima linie sau pe ultima coloană, jocul se termină şi jucătorul 1 câştigă un număr de puncte egal cu valoarea aflată în celula în care a ajuns jetonul.
Prima mutare este efectuată de jucăţorul 1.

Considerând că amândoi jucătorii joacă perfect, care este câştigul maxim pe care îl poate câştiga primul jucătorul 1 ?

Date de intrare

Fişierul de intrare game1.in conţine pe prima linie numerele M şi N, pe linia a doua N numere întregi, reprezentând valorile de pe linia M + 1 coloanele 1 - N, iar pe linia a treia M numere reprezentând valorile de pe coloana N + 1, liniile 1 – M. Pe poziţia (M + 1,N + 1) putem considera că se află numărul 0, poziţia fiind inaccesibilă, în condiţiile jocului.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire game1.out va conţine o singură linie pe care va fi scris un număr reprezentând câştigul maxim al jucătorului 1.

Restricţii

  • M, N ≤ 200
  • Valorile din celule sunt numere mai mici sau egale cu 4000

Exemplu

game1.ingame1.out
2 2
2 1
3 4
3

Explicaţie

Matricea arată în felul următor:

X . 3
. . 4
2 1 0

X reprezintă jetonul, iar . reprezintă o celulă goală.
Jucătorul unu va muta jetonul către dreapta ajungându-se la starea:

. X 3
. . 4
2 1 0

Jucătorul 2 poate muta în celula cu valoare 3 terminând jocul cu scorul 3, sau poate muta în jos, urmând ca jucătorul 1 să mute în dreapta terminând jocul cu scorul 4. Cum ambii jucători joacă perfect jucătorul 2 va alege varianta care îi minimează pierderea deci va termina jocul cu scorul 3.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?