Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru problema/dstar intre reviziile #46 si #26
Diferente intre titluri:
DesenandStele
dstar
Diferente intre continut:
== include(page="template/taskheader" task_id="dstar") ==
În această problemă vom desena o stea.Începemcuun cerc suport. Să presupunem că trasămdin centruo rază verticală în sus, apoi una în jos, apoi raze orizontale la $90$ de grade de primele, apoi raze oblice la $45$ de grade... şi aşa mai departe. La fiecare pas, trasăm o rază care partiţionează arcul de unghi maxim în două arce de unghiuri egale. Prin acest procedeu simplu, putem desena stele care să fie"dince încemai simetrice". Putem, deci, extinde procedeul pentru orice mulţime iniţială de raze.
În această problemă vom aplica un procedeu decent de a desena o stea pe un cerc suport. Să presupunem că trasăm o rază verticală în sus, apoi una în jos, apoi raze orizontale la $90$ de grade de primele, apoi raze oblice la $45$ de grade... şi aşa mai departe. La fiecare pas, trasăm o rază care partiţionează arcul de unghi maxim în două arce de unghiuri egale. Prin acest procedeu simplu, putem desena stele care să fie acceptabil de simetrice. Putem, deci, extinde procedeul pentru orice mulţime iniţială de raze.
h2. Date de intrare
Pe prima linie a fişierului $dstar.in$ se găseşte numărul $R$ de raze, urmat de numărul $P$ de partiţionări necesare pânăcândsteaua arată acceptabil de simetric. Pe următoarealiniese găsesc unghiurile$u$dintre fiecare rază şi razaprecedentă. Pentru simplitate, primul unghieste unghiul $0$, si corespunde razei imaginareîn sus.Fiecare valoare ocupa cel mult $10$ caractere. Valorile de pe un rând sunt separateprintr-unsingurspaţiu.
Pe prima linie a fişierului $dstar.in$ se găseşte numărul $R$ de raze, urmat de numărul $P$ de partiţionări necesare până steaua arată acceptabil de simetric. Pe următoarele $R$ linii se găsesc unghiurile dintre fiecare rază şi raza (imaginară) în sus, exprimate în grade.
h2. Date de ieşire
Fişierul $dstar.out$ conţine osingură liniecu unghiul cel mai marealunui arc, dupa ce s-a aplicat procedeulde $P$ ori asupra stelei (incomplete) cu cele $R$ raze date de unghiurile $u$.
Fişierul $dstar.out$ conţine două linii, cu unghiurile cel mai mic şi cel mai mare dintre raze, dupa ce s-a aplicat procedeul.
h2. Restricţii
* $1$ $≤$ $R$, $P$ $≤$ $100.000$. * $0.0$ $≤$ suma unghiurilor $<$ $360.0$.
* $1 ≤ R, P ≤ 500.000$.
* Soluţiile pot avea o eroare de $+/- 0.000001$. h2. Exemple
table(example). |_. dstar.in |_. dstar.out | | 1 1 0
| 180.000000
| 180 180
| | 2 2
0.00 90.000 | 135.000000
90 180 | 67.5 135
| h3. Explicaţie În primul exemplu, steaua conţine la început doar o singură rază (primul $1$) în sus (unghiul de $0$ grade). Apoi realizăm o singură partiţie (al doilea $1$) cu o rază la unghiul de $180$ de grade. S-au format două arce, de $180$ de grade fiecare.
În al doilea exemplu, steaua conţine la început două raze (primul $2$), situate la $0$ şi $90$ de grade de raza (imaginară) în sus. Realizăm două partiţii (al doilea $2$). Prima partiţie se realizează în arcul de $270$ grade, iar a doua în unul din arcele de $135$ grade.Arcul de unghi maximva avea $135$ grade.
În al doilea exemplu, steaua conţine la început două raze (primul $2$), situate la $90$ şi $180$ de grade de raza (imaginară) în sus. Realizăm două partiţii (al doilea $2$). Prima partiţie se realizează în arcul de $270$ grade, iar a doua în unul din arcele de $135$ grade. Rezultă un arc de unghi minim de $67.5$ de grade şi un arc de unghi maxim de $135$ grade.
== include(page="template/taskfooter" task_id="dstar") ==
== include(page="template/taskfooter" task_id="dstar") ==