Fişierul intrare/ieşire:drum3.in, drum3.outSursăAlgoritmiada 2010, Runda 3
AutorCosmin GheorgheAdăugată degcosminGheorghe Cosmin gcosmin
Timp execuţie pe test0.1 secLimită de memorie36096 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Drum3

Tamara are o tabla patratica cu N coloane si N linii, si un pion in coltul stanga sus al tablei care poate fi deplasat doar la dreapta sau in jos. Tamara se intreaba prin cate drumuri posibile poate duce pionul in coltul dreapta jos al tablei facand exact K schimbari de directie? O schimbare de directie reprezinta schimbarea directiei miscarii pionului din jos in dreapta sau din dreapta in jos. Initial pionul se poate deplasa in orice directie (jos sau dreapta).

Exemplu:

 1 2 3 4 5 6 7 8
1 x x S o o o o o
2 o o x o o o o o
3 o o x o o o o o
4 o o S x x S o o
5 o o o o o x o o
6 o o o o o x o o
7 o o o o o S x S
8 o o o o o o o x

Un drum cu 5 schimbari de directie intr-o tabla de 8×8.
Schimbarile de directie sunt marcate cu S.

Date de intrare

Fisierul de intrare drum3.in va contine pe prima linie numerele N si K reprezentand dimensiunea tablei si respectiv numarul de schimbari de directie.

Date de ieşire

In fisierul de iesire drum3.out veti afisa un singur numar R, reprezentand numarul de drumuri posibile ale pionului modulo 30013.

Restricţii

  • 3 ≤ N ≤ 5 000
  • 1 ≤ K < 2 * (N-1)

Exemplu

drum3.indrum3.out
4 24
4 38
5 318
Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?

remote content