== include(page="template/taskheader" task_id="dicearray") ==
Gimi şi Victor, doi tovaraşi buni, într-o după-amiză de vară s-au hotărât să joace barbut. Jocul de barbut constă in aruncarea a $N$ zaruri si astfel obţinerea unui şir $Z$ de $N$ zaruri. Scorul se obţine prin însumarea punctelor de pe faţa de deasupra a celor $N$ zaruri.
Gimi şi Victor, doi tovăraşi buni, într-o după-amiză de vară s-au hotărât să joace barbut. Jocul de barbut constă în aruncarea a $N$ zaruri şi astfel obţinerea unui şir $Z$ de $N$ zaruri. Scorul unei aruncări se obţine prin însumarea punctelor de pe faţa de deasupra a celor $N$ zaruri.
Toate zarurile au următoarea desfăşurare plană:
!problema/dicearray?die_layout.png!
Întrucât suma valorilor de pe două feţe opuse ale unui zar este mereu $7$, un zar poate fi descris printr-un triplet $(top, front, left)$, unde:
* $top$ reprezinta valoarea de pe fata de deasupra zarului (perpendiculară pe axa $oY$)
* $front$ reprezinta valoarea de pe fata din fata zarului (perpendiculară pe axa $oX$)
* $left$ reprezinta valoarea de pe fata din stanga zarului (perpendiculară pe axa $oZ$)
* $top$ reprezintă valoarea de pe faţa de deasupra zarului (perpendiculară pe axa $oY$)
* $front$ reprezintă valoarea de pe faţa din faţa zarului (perpendiculară pe axa $oX$)
* $left$ reprezintă valoarea de pe faţa din stânga zarului (perpendiculară pe axa $oZ$)
De exemplu, zarul $(6, 2, 3)$ arată astfel:
!problema/dicearray?623.png!
Când Gimi aruncă cu zarurile îi zice lui Victor: _"Scoate mă si tu o ţigară până dau eu cu zarurile astea."_
Când Gimi aruncă cu zarurile îi zice lui Victor: _"Scoate mă şi tu o ţigară până dau eu cu zarurile astea."_
Cât timp Victor este distras, Gimi are timp să trişeze prin evectuarea a Q operaţii asupra şirului de zaruri. O operaţie poate fi descrisă printr-o pereche $(l, r, d)$ astfel:
Cât timp Victor este distras, Gimi are timp să trişeze prin efectuarea a Q operaţii asupra şirului de zaruri. O operaţie poate fi descrisă printr-un triplet $(l, r, d)$ astfel:
* toate zarurile $Z_i$ cu $i$ de la $l$ la $r$ se rotesc in sens trigonometric (invers acelor de ceasornic) cu $90^o^$ de grade pe axa $d ∈ {'x', 'y', 'z'}$ în următorul mod:
* toate zarurile $Z_i$ cu $i$ de la $l$ la $r$ se rotesc în sens trigonometric (invers acelor de ceasornic) cu $90^o^$ de grade pe axa $d ∈ {'x', 'y', 'z'}$ în următorul fel:
**Insert image cu axele si fetele**
Fişierul de intrare $dicearray.in$ va conţine pe prima linie două numere naturale $N$ şi $Q$, reprezentând numărul de zaruri şi numărul de operaţii.
Pe următoarele $N$ linii se vor afla câte trei numere $(top, front, left)$ ce descriu zarurile.
Pe următoarele $N$ linii se vor afla câte trei numere $(top, front, left)$ ce descriu cele $N$ zaruri.
Pe următoarele $Q$ linii se se vor află două numere $(l, r)$ şi un caracter $d ∈ {'x', 'y', 'z'}$ reprezentând operaţiile făcute asupra şirului de zaruri.