== include(page="template/taskheader" task_id="design") ==
In timp ce facea dus, Bossanip a fost intrebat de colegul lui de camera, Rostogol:
In timp ce facea dus, Bossanip a fost intrebat de colegul lui de camera (Rostogol):
bq. Rostogol: Vrei sa distrugem lumea?
"
Rostogol: Vrei sa distrugem lumea?
Bossanip: Ce?
Rostogol: Vrei sa distrugem lumea?
Bossanip: Ceeeee? Nu aud.
Rostogol: Vrei sa distrugem lumea?
Bossanip: Da, da, da.....
"
Setati sa distruga lumea, cei doi aventurieri s-au apucat de arta si design vestimentar. Din pacate, arta este ca un Joker: arata bine, dar nu face nimic. Plictisit de lipsa de originalitate a oamenilor de a se imbraca cu haine, Rostogol a decis sa fie mai rebel. Astfel, decide sa se imbrace intr-un arbore cu $N$ noduri (de ce nu?). Obsedat de a isi exprima sentimentele cromatice asupra existentei universului, Bossanip a vrut sa coloreze arborele cu care se imbraca Rostogol, folosind culori de la $1$ la $K$.
Setati sa distruga lumea, cei doi aventurieri s-au apucat de arta si design vestimentar. Din pacate, arta este ca un Joker: arata bine, dar nu face nimic. Plictisiti de lipsa de originalitate a oamenilor de a se imbraca cu haine, Rostogol s-a decis sa fie mai rebel. Astfel, acesta a decis sa se imbrace intr-un arbore cu $N$ noduri(de ce nu?). Obsedat de a isi exprima sentimentele cromatice asupra existentei universului, Bossanip a vrut sa coloreze arborele cu care se imbraca Rostogol, folosind culori de la $1$ la $K$.
Niciodata nu e bine in viata sa fii decis. Astfel, cei doi nu se hotarasc cum sa coloreze arborele ; mai degraba, ei decid ce culori vor avea vecinii fiecarui nod. Dandu-se lista culorilor vecinilor fiecarui nod in parte, aflati colorarea minim lexicografica a arborelui.
Niciodata nu e bine in viata sa fii decis, motiv pentru care in loc sa se hotarasca cu ce culoare sa coloreze fiecare nod in parte, acestia sunt mai interesati de ce culori sunt inconjurate nodurile arborelui. Astfel, pentru fiecare nod $X$ de la $1$ la $N$, stiti care este lista culorilor vecinilor nodului $X$, dar nu stiti culoarea acestui nod. Aflati solutia minima lexicografica cu care puteti colora arborele.
h2. Date de intrare
Fişierul de intrare $design.in$ va contine pe prima linie
Fişierul de intrare $design.in$ va contine pe prima linie $2$ numere naturale $N$ si $K$. Urmatoarele $3 * N$ linii descriu arborele si culorile acestuia. Pentru fiecare nod $i$ avem:
* Un numar natural X reprezentand numarul de vecini in arbore a nodului X
* X numere naturale cu valori de la $1$ la $K$ reprezentand culorile vecinilor nodului X (in ordine aleatoare)
* X numere naturale cu valori de la $1$ la $N$ reprezentand indicii nodurilor vecine cu nodul X din arbore (in ordine aleatoare)
h2. Date de ieşire
În fişierul de ieşire $design.out$ ...
Fişierul de ieşire $design.out$ va contine $N$ numere reprezentand culorile celor N numere
h2. Restricţii