Nu aveti permisiuni pentru a descarca fisierul grader_test4.in
Diferente pentru problema/chocolate intre reviziile #9 si #3
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
Fie o tableta de ciocolata de $N$ linii si $M$ coloane. Bucata de ciocolata de pe pozitia $(X, Y)$ este otravita. Consideram urmatorul joc: Exista $2$ jucatori care muta alternativ.
In momentul in care un jucator se afla la mutare, acesta isi alege un numar $K$*nenul*si face *unul* din urmatorii pasi:
In momentul in care un jucator se afla la mutare, acesta isi alege un numar $K$ si face *unul* din urmatorii pasi:
1. Mananca primele $K$ linii din tableta. 2. Mananca ultimele $K$ linii din tableta.
h2. Date de intrare Fişierul de intrare $chocolate.in$ va contine pe prima linie un numar $T$.
Urmatoarele $T$ linii contin cate uncaz, de forma: $N M X Y$.
Urmatoarele $T$ linii contin cate un test, de forma: $N M X Y$.
h2. Date de ieşire
* $1 ≤ T ≤ 10$ * $1 ≤ N, M ≤ 1000000$
* Pentru teste in valoare de $60$ de puncte: $X = 1, Y = 1$. Cu alte cuvinte, bucata otravita se afla in coltul tabletei. * Pentru restul testelor (in valoare de $40$ de puncte), se garanteaza ca $X$ si $Y$ se afla STRICT in interiorul tabletei.
h2. Exemplu table(example). |_. chocolate.in |_. chocolate.out |
| 3 1 1 1 1 1 3 1 1 4 4 1 3 | 0 1 0
| This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines.
| h3. Explicaţie
In primul caz ciocolata este formata doar din bucata otravita. In mod evident, primul jucator pierde, fiindca este obligat sa manance cel putin o linie sau o coloana. In cel de al doilea caz, primul jucator poate manca ultimele $2$ coloane ale tabletei. Cel de-al doilea jucator va pierde, din acelasi motiv pentru care primul jucator pierde primul caz. Cel de-al treilea caz este putin mai complicat :).
...
== include(page="template/taskfooter" task_id="chocolate") ==