== include(page="template/taskheader" task_id="cbinteractiv") ==
Se dă un număr $N$ şi interactorul are un număr *ascuns*, $K$ de la $1$ la $N$ pe care voi trebuie să îl găsiţi.
Puteţi întreba de un număr $X$ iar interactorul vă va spune dacă acesta este mai mare sau egal decât $K$.
Poveste şi cerinţă...
h2. Interacţiune
h2. Date de intrare
Iniţial se citeşte din _stdin_ numărul $N$.
Programul vostru are voie să pună query-uri scriind în _standard output_:
Fişierul de intrare $cbinteractiv.in$ ...
* "<tex> ?\;X </tex>" reprezentând întrebarea.
După fiecare astfel de query interactorul vă va răspunde în _stdin_ cu un număr din mulţimea <tex> \{-1, 0, 1\} </tex>:
* "0" dacă $K$ > $X$
* "1" dacă $K$ ≤ $X$
* "-1" dacă query-ul este invalid, trebuie să închideţi programul după ce primiţi acest verdict. Un query este considerat valid dacă $1 ≤ X ≤ N$
După ce aţi aflat numărul $K$ afişaţi "<tex> !\;K </tex>" şi terminaţi programul.
După fiecare query, inclusiv cel final trebuie să afişaţi '\n' şi să daţi flush la _standard output_. Pentru a da flush vă puteţi folosi de următorul tabel.
table(example). |_. Limbaj |_. C/C++ |_. Pascal |_. Python |_. Java |_. Rust |
| Header necesar
|
|
| import sys
|
| use std::io::{self,Write};
|
| Funcţie
| fflush(stdout) sau cout.flush()
| flush(output)
| sys.stdout.flush()
| System.out.flush()
| io::stdout().flush().unwrap();
|
h2. Date de ieşire
h2. Restricţii
* $1 ≤ N ≤ 10^9$
* Pentru $30%$ din teste $N ≤ 500$
h2. Punctare
În fişierul de ieşire $cbinteractiv.out$ ...
Dacă numărul găsit de voi este diferit de $K$, punctajul pe acel test va fi $0$.
Altfel, punctajul vostru va fi decis în funcţie de Q numărul de query-uri făcute de programul vostru:
h2. Restricţii
* $Q ≤ 32$, $100%$ din punctajul pe acel test.
* $Q ≤ 500$, $30%$ din punctajul pe acel test.
* $Q > 500$, $0%$ din punctajul pe acel test.
* $... ≤ ... ≤ ...$
h2. Exemplu
table(example). |_. stdin |_. stdout |_. Explicaţie |
|10
|
| Se citeşte $N$
|
|
|? 5
| Query cu $X$ = 5
|
|1
|
| Se răspunde că $K$ <= $X$
|
|
|? 4
| Query cu $X$ = 4
table(example). |_. cbinteractiv.in |_. cbinteractiv.out |
| This is some
text written on
multiple lines.
| This is another
text written on
multiple lines.
|
|0
|
| Se răspunde că $K$ > $X$
|
|
| ! 5
| Programul a descoperit valoarea lui K şi răspunde.
|
h2. Explicaţie
Problemele interactive devin din ce în ce mai comune, inclusiv pe infoarena. La astfel de probleme inputul şi outputul sunt speciale, în acest sens există un interactor cu care puteţi comunica, adică outputul sau este inputul vostru şi vice-versa. Această este o reprezentare interactivă a problemei "căutării binare":problema/cautbin . Problemele interactive pot fi abordate în toate limbajele suportate de infoarena: "C":job_detail/2750856?action=view-source, "C++":job_detail/2750854?action=view-source, "Python":job_detail/2750858?action=view-source, "Rust":job_detail/2750843?action=view-source, "Java":job_detail/2750838?action=view-source, "Pascal":job_detail/2750862?action=view-source.
Atunci când rezolvăm probleme interactive trebuie să fim atenţi la faptul că înainte ca outputul să ajungă la interactor acesta este ţinut într-un buffer intern. O cauza comună a greşelilor la problemele interactive este faptul că outputul nu iese din buffer, de aceea noi forţăm transferul de informaţii de la buffer la interactor prin instrucţiunea de *flush*.
Această problema este dată ca exemplu în "ghidul":ghid-adaugare-interactive de adăugat probleme interactive.
h2. Aplicaţii
h3. Explicaţie
* "Mixed Signals":problema/mixedsignals
* "Anagrame2":problema/anagrame2
* "Popa":problema/popa
* "Password2":problema/password2
* "Hidden Points":problema/hidden_points
* "Shopping":problema/shopping
* "Interact":problema/interact
...
== include(page="template/taskfooter" task_id="cbinteractiv") ==