Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2019-09-25 13:04:22.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:boltz.in, boltz.outSursăRomanian Collegiate Programming Contest 2019
AutorSebastian BuruianaAdăugată deRCPC2019RCPC2019 RCPC2019
Timp execuţie pe test0.5 secLimită de memorie16384 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Boltz

Inainte de existenta smarphone-urilor, legendele zic ca, pentru a alunga plictiseala, oamenii inventau diferite jocuri pentru a le juca, de exemplu, pe un drum lung cu autocarul.

Un astfel de joc se numeste Boltz. Jucatorii sunt asezati intr-un cerc, si incep sa enumere cu randul numerele naturale. Primul jucator striga 1, urmatorul 2, apoi 3 etc. Pana acum jocul nu este foarte interesant, dar exista o regula in plus. Daca numarul care trebuie rostit contine cifra 7 sau este multiplu de 7, jucatorul trebuie sa strige BOLTZ, dupa care sensul de mers se schimba.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza jocul, mai jos aveti un exemplu cu primele 20 de ture ale unui joc cu 3 jucatori.

Daca un jucator greseste, atunci acesta este eliminat din joc, iar ceilalti jucatori continua ca si cum nu ar fi avut loc o greseala. De exemplu, este randul lui Por Costel, urmat de Valeriu, urmat de Paul. Por Costel striga 4, dar Valeriu nu striga 5. In acest caz, Valeriu este eliminat din joc, iar Paul trebuie acum sa strige 6. Un alt exemplu: Por Costel striga 6, Valeriu ar trebui sa strige BOLTZ. Daca nu o face, el este eliminat din joc, si Por Costel (nu Paul, deoarece s-a schimbat sensul) trebuie acum sa strige 8.

Ultimul jucator ramas este castigatorul jocului. Por Costel este un admirator al statisticilor, asa ca nu este interesat care dintre jucatori are cele mai mari sanse sa castige, ci care este probabilitatea acestuia sa castige jocul.

Date de intrare

Fişierul de intrare contine pe prima linie N, numarul de jucatori. Urmeaza N linii, fiecare dintre ele descriind unul din jucatori, in ordinea initiala de desfasurare a jocului (prima linie descrie primul jucator).

Fiecare din cele N linii contine doua numere intregi, p si q, separate prin spatiu. p este probabilitatea ca jucatorul respectiv sa greseasca atunci cand trebuie sa strige

Date de ieşire

În fişierul de ieşire boltz.out ...

Restricţii

  • ... ≤ ... ≤ ...

Exemplu

boltz.inboltz.out
This is some
text written on
multiple lines.
This is another
text written on
multiple lines.

Explicaţie

...

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?