Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2013-04-07 16:33:09.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:amici2.in, amici2.outSursăONI 2013 Clasele 11-12
AutorMihai CalanceaAdăugată decrushackPopescu Silviu crushack
Timp execuţie pe test0.1 secLimită de memorie20480 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Amici2

În cadrul Comisiei de la clasele 11-12 a apărut, în mod natural, o reţea de socializare. Iniţial între cei N membri ai Comisiei există M relaţii de prietenie. În fiecare zi, se formează noi asemenea relaţii după următoarea regulă: dacă membrul A nu este încă prieten cu membrul B, dar ei au cel puţin un prieten în comun, atunci A şi B vor deveni prieteni în ziua imediat următoare. Această socializare intensă va naşte, bineînţeles, multe poveşti şi anecdote care le vor înveseli în mod cert viitoarele întâlniri. Din păcate, autorul este insensibil la această latură umanistă a activităţii comisiei şi insistă că situaţia prezintă, este de fapt doar o oportunitate pentru o provocare algoritmică. El se întreabă câte zile va dura până când orice membru al comisiei va deveni prieten cu orice alt membru. Deoarece comisia are multi membri anul acesta, iar autorul nu are, de fel, standarde foarte ridicate, acesta se multumeste cu o aproximare a rezultatului. Mai exact, dacă răspunsul adevărat este X, atunci răspunsurile X + 1 sau X – 1 sunt considerate şi ele acceptabile.

Cerinta

Dându-se numerele N şi M, cât şi cele M relatii de prietenie dintre membrii comisiei, să se estimeze câte zile trebuie să treacă până când există relatie de prietenie între oricare doi membri ai comisiei.

Date de intrare

Fişierul de intrare amici2.in ...

Date de ieşire

În fişierul de ieşire amici2.out ...

Restricţii

  • ... ≤ ... ≤ ...

Exemplu

amici2.inamici2.out
This is some
text written on
multiple lines.
This is another
text written on
multiple lines.

Explicaţie

...

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?