Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | algoritm.in, algoritm.out | Sursă | ONIS 2015, Runda 1 |
Autor | Mihai Nitu | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 1.25 sec | Limită de memorie | 65536 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Por Costel si Algoritmul
Desi nu e student in anul 1 la FMI, Por Costel s-a apucat sa studieze Algoritmica Grafurilor. Astazi, el invata despre alogritmul Bellman-Ford, care calculeaza drumurile minime de la un nod sursa (in cazul de fata, nodul 1) la toate celelalte noduri intr-un graf cu costuri. Por Costel, folosindu-si cunostintele sale minimale de informatica a reusit sa scrie urmatorul cod in C++ ce reprezinta o variatie al algoritmului Bellman-Ford:
for (int i=1; i <= n; ++i)
d[ i ] = infinit; // GUITZZZ!
d[ 1 ] = 0;
bool ok = 0;
while (ok == 0)
{
ok = 1;
for (int i=0; i<E.size(); ++i) // OINC!
if (d[ E[i].x ] + E[i].cost < d[ E[i].y ] )
{
ok = 0;
d[ E[i].y ] = d[ E[i].x ] + E[i].cost; //Imi place porumbul!
}
}
Observam mai multe deficiente in codul de mai sus. Pe langa documentatia rudimentara, mai avem faptul ca Por Costel isi retine graful printr-un vector de muchii (vectorul E). Dar cel mai rau probabil este faptul ca algoritmul este LENT !
Pentru ca vrem ca prietenul nostru cu copite sa plece cu o parere buna despre informatica, am vrea sa ia 100 de puncte cu aceasta sursa, ba chiar sa ruleze cat mai repede. Este clar ca numarul de iteratii ale while-ului este influentat direct de ordinea muchiilor in vectorul de muchii E.
Dandu-se un graf orientat cu N noduri si M muchii, vi se cere sa afisati o ordonare a muchiilor astfel incat algoritmul Bellman-Ford scris de Por Costel sa se termine dupa doua iteratii (doar prima oara cand se intra in while() se produc modificari in vectorul d, iar a doua oara cand se intra, variabila ok ramane 1 si nu se mai intra a treia oara).
Exemplu
algoritm.in | algoritm.out |
---|---|
This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines. |
Explicaţie
...