Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2013-01-10 20:55:20.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:aby.in, aby.outSursă.com 2012 Runda 3
AutorIoan PetcuAdăugată deedp100Edp100 edp100
Timp execuţie pe test0.5 secLimită de memorie66432 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Aby

Se spune ca odata, demult , in vechea tara Lapestina exista un castel magic.

De curand maleficul Rainbowdash din Rasiel a rapit-o pe printesa Lolita, iar eroul nostru, Abu, este pregatit sa faca orice ca sa o salveze. Dupa o calatorie epica cu multe peripetii Abu afla in final ca printesa este tinuta prizoniera de Rainbowdash in ultima camera a castelului pomenit anterior.

Castelul este format din N (numerotate de la 0 la N - 1) camere si M pereti magici ce fac legatura dintre aceste camere, peretii acestia sunt speciali si un om cu vointa puternica (cum ar fi eroul nostru) poate trece prin ei, dar numai intr-un sens prestabilit.

Deoarece eroul nostru are un dispozitiv magic de teleportare, numit lucoj el nu trebuie decat sa ajunga la Lolita(aflata in camera N - 1) trecand prin pereti, incepand din prima camera (numerotata cu 0) si apoi aventura lui va lua sfarsit, intorcandu-se cu printesa acasa.

Din pacate pentru noi treaba se complica, Rainbowdash a aflat de planul lui Abu,si fiind un magician puternic el are la dispozitie urmatorul truc pentru a-l impiedica sa ajunga la Lolita: de fiecare data cand Abu trece printr-un perete, el poate alege o camera, iar toti peretii ce au o fata spre acea camera isi vor schimba sensul magic.

Spre exemplu sa spunem ca avem un castel cu 3 camere, exista un perete de la camera 0 la camera 1 si un perete de la camera 1 la camera 2, Abu nu poate muta decat din camera 0 in camera 1, dupa aceasta, Rainbowdash poate vrajii fie camera 1 caz in care se schimba sensul peretilor de la 0 la 1 si de la 1 la 2, sau camera 2 ,caz in care se schimba sensul peretelui de la camera 1 la camera 2, de observat ca in acest caz Abu nu poate sa salveze printesa, pe de alta parte daca ar mai exista inca un perete, de la camera 2 la camera 1, orice ar face Rainbowdash , Abu poate ajunge in camera 2.

Abu a obtinut in calatoriile lui T harti dintre care una sigura corespunde castelului, dar nefiind sigur care dintre ele , el va roaga sa-i spuneti pentru fiecare daca este posibil sa-si salveze printesa, presupunand ca maleficul Rainbowdash nu-si greseste miscarile.

Date de intrare

Fişierul de intrare aby.in contine pe prima linie un numar T de teste, iar pe urmatoarele linii, pentru fiecare test , avem : o line cu numerele N si M iar apoi M linii continand perechi de numere X si Y semnificand faptul ca exista un perete orientat de la camera X la camera Y.

Date de ieşire

În fişierul de ieşire aby.out veti afisa T linii, fiecare linie i continand raspunsul pentru configuratia de la testul i, si anume 1 daca Abu poate ajunge in ultima camera, iar in caz contrat 0.

Restricţii

  • $ 1 ≤ T ≤ 100
  • $ 2 ≤ N ≤ 15
  • $ 0 ≤ MN * N

Exemplu

aby.inaby.out
1
5 4
1 2
1 3
3 4
2 4
0

Explicaţie

...

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?