Nu aveti permisiuni pentru a descarca fisierul grader_test11.in
Diferente pentru notiuni-de-geometrie-si-aplicatii intre reviziile #7 si #74
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1. Notiuni de geometrie si aplicatii
h1. Notiuni elementare de geometrie si aplicatii
(Categoria _Geometrie_, autori _Savin Tiberiu_ si _Sima Mihai Cotizo_) h2. Drepte Ecuatia unei drepte reprezinta o relatie care este respecatata de toate punctele aflate pe dreapta. Forma generala a ecuatiei unei drepte in sistemul xOy este: $d: a*x+b*y+c=0$ In cazul in care dreapta nu este in plan se va adauga un coeficient nou la ecuatie pentru fiecare dimensiune, de exemplu pentru o dreapta in spatiu ecuatia ei va fi : $d: a*x+b*y+c*z+d=0;$ Pentru simplitate de aici inainte ne vom referi numai la drepte in plan. De asemenea daca avem o dreapta data prin 2 puncte $A(x{~1~},y{~1~})$ si $B(x{~2~},y{~1~})$ de pe aceasta, atunci punctul $C(x{~3~},y{~3~})$ va apartine dreptei $AB$ daca si numai daca: $x{~1~}$ $y{~1~}$ $1$ $x{~2~}$ $y{~2~}$ $1$ = 0 $x{~3~}$ $y{~3~}$ $1$
(Categoria _Geometrie_, Autori _Savin Tiberiu_ si _Sima Mihai Cotizo_) (toc){width: 27em}*{text-align:center} *Conţinut:* * '**0. Introducere**':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii#introducere * '1. Arii':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii ** '- triunghi':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii#triunghi ** '- patrulater':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii#patrulater ** '- poligon':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii#poligon * '2. Drepte':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte ** '- elemente generale':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#general ** '- ecuaţii':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#ecuatii ** '- distanţa punct-linie':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#dpl ** '- distanţa punct-segment(semidreaptă)':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#dps * '3. Punct în poligon':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon ** '- crossing-number':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon#cn ** '- winding-number (?)':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon#wn ** '- şmenuri':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon#smen * '4. Intersecţii de drepte şi segmente':notiuni-de-geometrie-si-aplicati/intersectii-drepte-si-segmente * 5. Distanţe ** - între linii ** - între segmente şi semidrepte ** - cea mai mică distanţă între două mobile * 6. Bounding ... ** - ... box ** - ... circle * '7. Infaşurătoare convexă':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/infasuratoare-convexa * 8. Puncte extreme şi distanţa poligon-linie * 9. Tangente * 10. Probleme de concurs h2(#introducere). 0. Introducere **Geometria** (din greaca veche - {_geo_}=pământ, {_metria_}=a măsura) este partea matematicii care se ocupă cu problemele privind dimensiunile, forma şi poziţia figurilor. Introducerea coordonatelor de către René Descartes a dus la dezvoltarea geometriei analitice, a cărei scop devine studierea geometriei prin funcţii şi ecuaţii. În problemele de olimpiadă este necesară cunoaşterea câtorva noţiuni şi idei de bază pentru a facilita găsirea unui algoritm eficient într-un timp scurt. Prezentul articol are ca scop explicarea acestor noţiuni privitoare la geometria plană (2D) şi studierea câtorva idei aplicate în problemele de concurs.