Cod sursa(job #436130)

Utilizator flo2006NuPreaConteaza flo2006 Data 8 aprilie 2010 03:35:38
Problema Gutui Scor 10
Compilator c Status done
Runda teme_upb Marime 4.6 kb
/*
							======================== TEMA 1 PA =========================
											===Problema 2 - Gutui===
											Student : PALITA FLORIAN
												GRUPA   : 324 CC
							=============================================================
*/

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>

//Structura care retine pentru o gutuie inaltimea si greutatea
typedef struct gutui	{
	int inaltime;
	int greutate;
} gutui;

//Structura unui nivel din copac
typedef struct niv		{
	int greutati[10000];
	int lung;
} niv;

int N;					//Numarul de gutui
int H;					//Inaltimea maxima la care ajunge
int U;					//Inaltimea cu care se ridica
FILE *g;				//Fisier de iesire
gutui p[100000];		//Vector cu cele N perechi inaltime - greutate
niv nivele[10000];		//Vector cu nivelele gutuiului
int numar_nivele = 0;	//Numarul de nivele
int g_gutui[100000];	//Vector cu greutatile gutuilor
int marcaje[100000];	//Vector cu marcaje ( 1-daca gutuia e pe nivelul actual , 0-daca nu )
int n_gutui[100000];	//Vector cu nivelul pe care e gutuia

//Functia de comparare pentru qsort
int compare (const void * a, const void * b)	{
  return ( *(int*)a - *(int*)b );
}

//Functie pentru preluarea datelor din fisierul de intrare
void input_data()	{
	FILE *f;
	int i, j = 0;
	f = fopen("gutui.in", "r");
	fscanf(f, "%d %d %d\n", &N, &H, &U);
	for (i = 0 ; i < N ; i++)	{	
		fscanf(f, "%d %d\n", &p[i].inaltime, &p[i].greutate);
		marcaje[i] = 0;
		g_gutui[j] = p[i].greutate;
		j++;
	}
	fclose(f);
}

//Functie ce partitioneaza pe nivele gutuile
void partition()	{
	int inf, sup, i;
	sup = H;
	inf = H - U;
	while (inf > 0)	{
		nivele[numar_nivele].lung = 0;
		for (i = 0 ; i < N ; i++)
			if ((p[i].inaltime > inf) && (p[i].inaltime <= sup))	{
				nivele[numar_nivele].greutati[nivele[numar_nivele].lung] = g_gutui[i];
				n_gutui[i] = numar_nivele;
				nivele[numar_nivele].lung++;
			}
		numar_nivele++;
		sup = inf;
		inf = inf - U;
	}
	if (inf == 0)	{
		nivele[numar_nivele].lung = 0;
		for (i = 0 ; i < N ; i++)
			if ((p[i].inaltime > inf) && (p[i].inaltime <= sup))	{
				nivele[numar_nivele].greutati[nivele[numar_nivele].lung] = g_gutui[i];
				n_gutui[i] = numar_nivele;
				nivele[numar_nivele].lung++;
			}
		numar_nivele++;
	}
	if (inf < 0)	{
		nivele[numar_nivele].lung = 0;
		for (i = 0 ; i < N ; i++)
			if ((p[i].inaltime >= 0) && (p[i].inaltime <= sup))	{
				nivele[numar_nivele].greutati[nivele[numar_nivele].lung] = g_gutui[i];
				n_gutui[i] = numar_nivele;
				nivele[numar_nivele].lung++;
			}
		numar_nivele++;
	}
}

//Functie ce calculeaza maximul greutatii de pe nivelul maxim
int maximNivel()	{
	int i, max = 0, j;
	if (nivele[0].lung == 0)
		return 0;
	for (i = 0 ; i < nivele[0].lung ; i++)
		if (nivele[0].greutati[i] > max)	
			for (j = 0 ; j < N ; j++)
				if ((g_gutui[j] == nivele[0].greutati[i]) && (marcaje[j] == 0) && (n_gutui[j] == 0))
					max = nivele[0].greutati[i];
	return max;
}

//Functie care sterge primul nivel , dupa culegerea unei gutui
void stergeNivel()	{
	int i, j;
	for (i = 1 ; i < numar_nivele ; i++)	{
		nivele[i-1].lung = nivele[i].lung;
		for (j = 0 ; j < nivele[i-1].lung ; j++)
			nivele[i-1].greutati[j] = nivele[i].greutati[j];
	}
	numar_nivele--;
	for (i = 0 ; i < N ; i++)
		n_gutui[i]--;
}

int main()	{
	int i, u = 0, j, contor = 1, nr, inceput = 0;
	int culese[100000],ordine[100000];
	input_data();
	partition();
	nr = numar_nivele;
	while (numar_nivele > 0)	{
		//Daca nu e nicio gutuie pe nivel
		if (nivele[0].lung == 0)
			contor++;	//Pot culege inca o gutuie
		else	{
			//Sortez crescator vectorul de gutui de pe nivel
			qsort(nivele[0].greutati, nivele[0].lung, sizeof(int), compare);
			//Culeg cate gutui am voie si le pun in vectorul culese
			inceput = u;
			for (i = 0 ; i < contor ; i++)	{
				if ((nivele[0].lung - i - 1) < 0)	{
					contor = contor - i + 1;
					break;
				}
				else	{
					culese[u] = nivele[0].greutati[nivele[0].lung - 1 - i];
					ordine[u] = nr - numar_nivele;
					u++;
				}
			}
			if (contor == 1)	{
				j = inceput - 1;
				//Cat timp am gutui adaugate de pe nivelul anterior , incerc sa le inlocuiesc
				while ((j >= 0) && (ordine[j] == nr - numar_nivele - 1) && ((nivele[0].lung - 1 - i) >= 0))	{
					i--;
					if (culese[j] <= nivele[0].greutati[nivele[0].lung - 1 - i])
						culese[j] = nivele[0].greutati[nivele[0].lung - 1 - i];
					else
						break;
					j--;
				}
			}
		}
		stergeNivel();
	}
	int S = 0;
	for (i = 0 ; i < u ; i++)
		S += culese[i];
	g = fopen("gutui.out", "w");
	fprintf(g, "%d\n", S);
	fclose(g);
	return 0;
}