Pagini recente » Cod sursa (job #2179884) | Cod sursa (job #959517) | Cod sursa (job #535422) | Cod sursa (job #2902209) | Cod sursa (job #3126777)
#include <bits/stdc++.h>
#include <algorithm>
using namespace std;
class Task {
public:
void solve() {
read_input();
get_result();
print_output();
}
private:
struct edge {
int x;
int y;
edge() { }
edge(int x, int y)
: x(x)
, y(y) { }
bool operator==(const edge& other) { return x == other.x && y == other.y; }
bool operator!=(const edge& other) { return !(*this == other); }
};
// numarul maxim de noduri
static constexpr int NMAX = (int)1e5 + 5; // 10^5 + 5 = 100.005
int n, m;
// n = numar de noduri, m = numar de muchii/arce
std::vector<int> adj[NMAX];
// bcc[i] = componenta biconexa cu indicele i
std::vector<std::vector<int>> bcc;
// stiva folosita pentru a reconstrui componentele biconexe
std::stack<edge> sc;
// ordinea de vizitare
// found[node] = timpul de start a lui node in parcurgerea DFS
// in laborator found se numeste idx
std::vector<int> found;
// low_link[node] = min { found[x] | x este accesibil din node }
// adica timpul minim al unui nou
std::vector<int> low_link;
// std::vector in care retin punctele de articulatie
std::vector<int> cut_vertex;
// std::vector cu are marchez ca node este deja in cut_vertex
// (evit duplicatele)
std::vector<int> is_cv;
// std::vector in care retin muchiile critice (puntile)
std::vector<edge> critical_edges;
// parent[i] = parintele nodului i
std::vector<int> parent;
void read_input() {
ifstream fin("biconex.in");
fin >> n >> m;
found = std::vector<int>(n + 1, -1);
low_link = std::vector<int>(n + 1, 0);
parent = std::vector<int>(n + 1, 0);
is_cv = std::vector<int>(n + 1, 0);
for (int i = 1, x, y; i <= m; i++) {
fin >> x >> y; // muchia (x, y)
adj[x].push_back(y);
adj[y].push_back(x);
}
fin.close();
}
void get_result() {
//
// TODO: Găsiți componentele biconexe (BCC) ale grafului neorientat cu n noduri, stocat în adj.
//
// Rezultatul se va returna sub forma unui vector, fiecare element fiind un BCC (adică tot un vector).
// * nodurile dintr-un BCC pot fi găsite în orice ordine
// * BCC-urile din graf pot fi găsite în orice ordine
//
// Indicație: Folosiți algoritmul lui Tarjan pentru BCC.
//
tarjan();
}
void tarjan()
{
// momentul curent de start
// pe masura ce vizita nodurile el va creste (++)
int current_start = 0;
for (int i = 1; i <= n; ++i) {
if (found[i] == -1) { // acest nod nu a fost descoperit, deci il putem folosi
// marcam nodul i ca fiind radacina
parent[i] = 0;
// pornim o noua cautare din nodul respectiv
dfs(i, current_start);
}
}
}
void dfs(int node, int& current_start)
{
// incep un nou nod, deci un nod timp de start
++current_start;
// atat found, cat si low_link vor primi valoarea lui current_start
found[node] = current_start;
low_link[node] = current_start;
// initializez numarul de copii al nodului curent cu 0
int children = 0;
for (auto& vecin : adj[node]) {
if (found[vecin] == -1) { // deci il pot vizita
// parintele nodului in care ma duc este chiar nodul curent
parent[vecin] = node;
// cresc numarul de copii
++children;
// retin muchiile de avansare
sc.push(edge(node, vecin));
// pornesc un nou dfs
dfs(vecin, current_start);
// updatez low_link:
// - low_link[node] = timpul de start cel mai mic pe care NODE il
// cunoaste
// - low_link[vecin] = timpul de start cel mai mic pe care VECIN il
// cunoaste
// Tot ce acceseaza vecin (Ex. vecin - ... - x) poate accesa si node
// (ex. node - vecin - ... - x)
low_link[node] = std::min(low_link[node], low_link[vecin]);
// CUT VERTEX - caz 2:
// daca nu au existat muchii de intoarcere spre un STRAMOS al lui node
// inseamna ca nodul curent este punct de articulatie
// adica VECIN nu a putut sa sara inapoi in arbore PESTE node
if (low_link[vecin] >= found[node]) {
// radacina este tratata separat (adica conditia de mai sus nu este
// pentru radacina)
if (parent[node] != 0) {
// am grija sa nu adaug duplicate in cut_vertex
if (!is_cv[node]) {
is_cv[node] = 1;
cut_vertex.push_back(node);
}
}
// daca am gasit un punct de articulatie inseamna ca am descoperit
// o noua componenta biconexa
get_bcc(edge(node, vecin));
}
// daca nu au existat muchii de intoarcere spre node sau spre un parinte
// al lui node
// inseamna ca muchia (node, vecin) este muchie critica
if (low_link[vecin] > found[node]) {
critical_edges.push_back(edge(node, vecin));
}
} else {
// !!!graful fiind neorientat as updata fiecare copil in functie de
// parintele sau
// trebuie sa am grija sa nu fac asta
if (vecin != parent[node]) {
// am gasit o muchie de intoarcere
low_link[node] = std::min(low_link[node], found[vecin]);
}
}
}
// CUT VERTEX - caz 1:
// daca nodul curent este radacina si are mai mult de 2 copii
if (parent[node] == 0 && children >= 2) {
// am grija sa nu adaug duplicate in cut_vertex
if (!is_cv[node]) {
is_cv[node] = 1;
cut_vertex.push_back(node);
}
}
}
void get_bcc(edge target_edge)
{
// construim o noua componenta biconexa
std::vector<int> current_bcc;
// extragem muchii din stiva pana am extras muchia E
edge current_edge = edge(-1, -1);
// cat timp nu am extras muchia dorita
while (current_edge != target_edge) {
current_edge = sc.top();
sc.pop();
// adaug capetele muchiei in bcc
current_bcc.push_back(current_edge.x);
current_bcc.push_back(current_edge.y);
}
// trebuie sa eliminam duplicatele
// vom sorta std::vectorul si vom folosi functia unique
// pentru detalii, vezi: http://en.cppreference.com/w/cpp/algorithm/unique
sort(current_bcc.begin(), current_bcc.end());
auto it = unique(current_bcc.begin(), current_bcc.end());
current_bcc.erase(it, current_bcc.end());
// current_bcc este o BCC valida
bcc.push_back(current_bcc);
}
// static bool my_com(const vector<int> &a, const vector<int> &b) {
// return *min_element(a.begin(), a.end()) < *min_element(b.begin(), b.end());
// }
void print_output() {
ofstream fout("biconex.out");
fout << bcc.size() << '\n';
// sort(bcc.begin(), bcc.end(), my_com);
for (auto& current_bcc : bcc) {
// sort(current_bcc.begin(), current_bcc.end());
for (auto node : current_bcc) {
fout << node << " ";
}
fout << "\n";
}
fout.close();
}
};
// [ATENTIE] NU modifica functia main!
int main() {
// * se aloca un obiect Task pe heap
// (se presupune ca e prea mare pentru a fi alocat pe stiva)
// * se apeleaza metoda solve()
// (citire, rezolvare, printare)
// * se distruge obiectul si se elibereaza memoria
auto* task = new (nothrow) Task(); // hint: cppreference/nothrow
if (!task) {
cerr << "new failed: WTF are you doing? Throw your PC!\n";
return -1;
}
task->solve();
delete task;
return 0;
}