Pagini recente » Cod sursa (job #1921606) | Cod sursa (job #2927802) | Cod sursa (job #919552) | Cod sursa (job #2401318) | Cod sursa (job #2314528)
#include <fstream>
#include <iostream>
#include <math.h>
#include <cmath>
#include <algorithm>
#define marja 0.0001 //deoarece coordonatele punctelor date au\
//4 zecimale, alegem valoarea 0.0001 pentru marja
using namespace std;
ifstream fin("patrate3.in");
ofstream fout("patrate3.out");
typedef struct{
double x, y;
}punct;//aceasta structura memoreaza coordanetele unui punct in plan
punct v[1001];
int N,i,j,Counter;
int modul(int a,int b) //este calculat modulul diferentei (a-b)
{
if(a-b>=0)
{
return (a-b);
}
else
{
return (-1)*(a-b);
}
}
void citire()
{
fin>>N;// se citeste N-numarul de puncte
for(i=1;i<=N;i++)
{
fin>>v[i].x>>v[i].y; // se citesc coordonatele celor N puncte
}
}
int comparare(punct A,punct B)
{
/*
sortam crescator
*/
if(A.x<B.x)
{
return 1;
}
else if(A.x==B.x && A.y<B.y) //cazul in care abscisa coincide
{
return 1;
}
else
{
return 0;
}
}
int cautare(punct A)
{
double p,q;
int st=1,dr=N,mij;
/*
aceasta este o cautare binara particularizata
in care trebuie sa determinamn daca putem gasi un patrat ce poate fi format
*/
while(st<=dr)
{
mij=(st+dr)/2;
p=A.x-v[mij].x;
q=A.y-v[mij].y;
if(abs(p)<marja && abs(q)<marja) //daca rezultatul celor 2 diferente
{ //este mai mic decat marja, atunci putem avea patrat
return 1;
}
if(abs(p)<marja)//daca prima diferenta e mai mica decat marha
{
if(A.y<v[mij].y) //daca coltul are ordonata mai mica decat punctul v[mij]
{
dr=mij-1;
}
else
{
st=mij+1;
}
}
else
{
if(A.x<v[mij].x)//daca coltul are abscisa mai mica
{
dr=mij-1;
}
else
{
st=mij+1;
}
}
}
return 0;
}
int numarare_patrate()
{
for(i=1;i<=N-1;i++)
for(j=i+1;j<=N;j++)
{
punct A,B,mij;
mij.x=(v[i].x+v[j].x)/2.0;
mij.y=(v[i].y+v[j].y)/2.0;
//punctul mij reprezinta mijlocul
A.x=mij.x-v[j].y+mij.y;
A.y=mij.y+v[j].x-mij.x;
//A devine coltul dreapta jos al patratului
B.x=mij.x+v[j].y-mij.y;
B.y=mij.y-v[j].x+mij.x;
//B devine coltul stanga sus al patratului
if(cautare(A) && cautare(B))//daca a fost gasit un patrat pentru A si B
{
Counter++;//il crestem pe Counter
}
}
return Counter/2;//il returnam drept Counter/2 deoarece avem de doua ori mai multe patrate
}
int main()
{
citire();
sort(v+1,v+N+1,comparare);//vectorul de puncte este sortat
//in mod crescator
fout<<numarare_patrate();//apelam functia numarare_patrate();
fin.close();
fout.close();
return 0;
}