Pagini recente » Cod sursa (job #264938) | Istoria paginii runda/lasm09.03.2017 | Cod sursa (job #147745) | Cod sursa (job #2981618) | Cod sursa (job #2011743)
#include <bits/stdc++.h>
using namespace std;
// fiecare punct e reprezentat de un numar complex
using cd = complex<double>;
// cross(x, y) = produsul vector a vectorilor de pozitie a lui x si y
// efectiv, e util pentru ca, pentru 3 puncte a, b, c,
// notand CP = cross(a-b, c-b)
// CP < 0 daca si numai daca ne a->b->c e o intoarcere "la dreapta"
// CP == 0 daca si numai daca a, b, c colineare
// CP > 0 daca si numai daca a->b->c e o intoarcere "la stanga"
double cross(const cd& x, const cd& y){
return imag(x * conj(y)); }
// functia asta va crea o jumatate din infasuratoare
// astfel: daca v e sortat de la stanga la dreapta, geometric, va returna jumatatea inferioara a infasuratorii
// invers, atunci partea superioara
// folosind ideea de stiva de la scanarea graham
vector<cd> half_convex_hull_2d(const vector<cd>& v){
vector<cd> rez;
for(const auto x : v){
// rez.rbegin()[x] = al x-lea element din spatele lui rez
while(rez.size() >= 2 && cross(rez.rbegin()[0] - rez.rbegin()[1], x - rez.rbegin()[1]) > 0)
rez.pop_back();
rez.push_back(x); }
return rez; }
vector<cd> convex_hull_2d(vector<cd> v){
// sortam mai intai dupa x, apoi dupa y
sort(begin(v), end(v), [&](const cd& a, const cd& b){
return make_pair(real(a), imag(a)) < make_pair(real(b), imag(b)); });
// facem jumatatea inferioara
auto h1 = half_convex_hull_2d(v);
// facem jumatatea superioara
reverse(begin(v), end(v));
auto h2 = half_convex_hull_2d(v);
// scoatem primul si ultimul element, ambele dublate
h1.pop_back();
h2.pop_back();
// imbinam rezultatele
copy(begin(h2), end(h2), back_inserter(h1));
return h1; }
int main(){
cout << cross(1, cd { 0, 1}) << endl;
ifstream f("infasuratoare.in");
ofstream g("infasuratoare.out");
int n;
f >> n;
vector<cd> v(n);
for(auto& p : v){
double x, y;
f >> x >> y;
p = cd { x, y }; }
auto rez = convex_hull_2d(v);
g << rez.size() << '\n';
g << fixed << setprecision(6);
for(const auto p : rez) g << real(p) << ' ' << imag(p) << '\n';
return 0; }