Cod sursa(job #1919686)

Utilizator fulger13Pomirleanu Sebastian fulger13 Data 9 martie 2017 20:34:53
Problema Parcurgere DFS - componente conexe Scor 60
Compilator cpp Status done
Runda Arhiva educationala Marime 1.86 kb
                        /** Reincercam sa vedem daca ne mai iese.
                         * Un graf conex este un graf care contine o muchie\un drum intre oricare 2 varfuri.
                         * Comnponeta conexa este cel mai mare subgraf conex. Daca intr-un graf exista noduri ce nu sunt
                         * legate intre ele, atunci acel graf are mai multe componente conexe.
                         *
                         * Aceasta problema ne cera sa gasim numarul de comonente conexe ale unui graf dat.
                         * Pentru a face asta vom incepe de le un nod si vom marca toate nodurile in care putem ajunge
                         * din nodul respectiv. Dupa facaem acelasi lucru incepand de la un alt nod nemarcat (in caz ca mia exista)
                        */
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <vector>
#include <queue>

using namespace std;

const int NMax = 100005;
const int MMax = 200005;

ifstream q("dfs.in");
ofstream w("dfs.out");


int n,m;
vector <int> v[NMax];
vector <int> ::iterator it;
queue <int> c;
int a[MMax];
int nr_componente_conexe = 0;

void dfs()
{
    int x;
    for(int i=1; i<=n;i++)
        if(!a[i])
        {
            nr_componente_conexe++;
            a[i]=1;
            c.push(i);
            while(!c.empty())
            {
                x=c.front();
                for(it=v[x].begin(); it!=v[x].end(); it++)
                {
                    if(!a[*it])
                    {
                        a[*it]=1;
                        c.push(*it);
                    }
                }
                c.pop();
            }
        }
    w<<nr_componente_conexe;
}

int main()
{int i,x,y;
    q>>n>>m;
    for(i=1;i<=n;i++)
    {
        q>>x>>y;
        v[x].push_back(y);
        v[y].push_back(x);
    }
    dfs();

    return 0;
}