Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru documentatie/tutorial intre reviziile #45 si #18
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== include(page="documentatie/sidebar")==
h2. Cumrezolvprobleme?
h2. Citirea problemelor
h3.Alege o problema
Toate problemele care au fost date la concursuri pe parcursul celor 3 ani de functionare a site-ului *info*_arena_ se afla intr-o "arhiva de probleme":arhiva ce contine deja peste 400 probleme.
In 'arhiva de probleme':arhivagasestio serieimpresionanta de probleme(peste1100)adunate in cei optsprezeceani defunctionareasite-ului.Daca vrei sa incepicu cevamai usorpoti incerca'arhivaeducationala':arhiva-educationalaundegasestiprobleme clasicecu totcusugestii derezolvare.
Accesul problemelor din arhiva se face mergand la sectiunea "Arhiva de probleme":arhiva. De asemenea, fiecarui concurs i-a fost dedicata cate o pagina pe site-ul *info*_arena_ ce poate fi accesata la sectiunea "Concursuri online":concursuri.
Odataceai ajunsintr-unadin arhivepotialege o problemafacandclickpeea.In momentulacestapoticitiproblemasisuntemsiguri cadejaai ideidesprecumse rezolva:) Cand unadinideiletales-a concretizat intr-osursascrisa
Odata ajunsi pe o astfel de pagina va aparea o lista cu probleme alaturi de link-uri catre rezultatele concursurilor, respectiv "clasamentul arhivei":clasament-arhiva. Selectati problema al carei text doriti sa il cititi.
Pentrua trimiteo sursa trebuie safii autentificat. Daca nu ai inca un cont infoarena fa bine si te 'inregistreaza':register ca merita :).
h2. Trimiterea solutiilor
Odata autentificat acceseaza'Trimite solutii':submitdin menu-ul dinstanga. Vei avea de completat urmatoareleinformatii:
Pentru a trimite o rezolvare trebuie mai intai sa va logati. Daca nu aveti inca un cont personal accesati sectiunea "inregistrare":register. Odata logati mergeti la "Trimite solutii":submit, unde veti avea de completat urmatoarela informatii:
* problema pentru care vreisatrimitisolutia (daclickpe lista corespunzatoaresi apoi tasteaza numele problemei) * fisierulsursa(vei indicaundesegasestesursapecalculatorultau) * compilatorul pe careil vrei(inmodnormal,acesta se completeaza automatdacaeste recunoscutaextensia sursei)
* problema pentru care veti trimite sursa ( aceasta va fi aleasa din lista corespunzatoare ) * fisierul de trimis ( veti specifica calea de pe hard-disk a fisierului ) * compilatorul pe care doriti sa se foloseasca ( acesta se completeaza automat in functie de extensia sursei, in mod normal ).
Aceiasipasi potisa-i facisi dacaai deschisoproblemafolosind campuriledinjosulpaginii. Ai ghicit, sursatrebuiesafiepentru problemacaree deschisa ;)
Acum sunteti gata, apasati butonul Trimite solutie si asteptati mesajul de confirmare.
Acumgata potiapasa butonul _Trimite solutia_ si astepta mesajulde confirmare.Hai apasaca nu explodeaza! :)
h2. Vizualizare clasament
h3.Cepunctajai luat?
Fiecarui utilizator i se atribuie un "rating":documentatie/rating ce reflecta performanta utilizatorului in regim de concurs. Afla mai multe "aici":documentatie/rating.
Pentru a afla cepunctaja acumulatsolutiata,mergiin'monitorul deevaluare':monitor.
Clasamentul utilizatorilor dupa rating poate fi vizualizat in sectiunea "Clasament":clasament-rating. De asemenea, se poate accesa clasamentul utilizatorilor dupa numarul de probleme rezolvate in "arhiva":clasament-arhiva cu ajutorul tab-ului din sectiunea "Clasament":clasament-rating.
Felicitari,aitrimisprimatasursape infoarena!Sper caai luat100!
Pentru concursurile online aceasta sectiune va fi disponibila pe pagina corespunzatoare acelui concurs doar dupa incheierea concursului si evaluarea solutiilor.
h3(#probleme-interactive).Probleme interactive
Pentru a afla informatii detaliate despre punctajele primite pe sursele trimise puteti merge la "Monitorul de evaluare":monitor. Aici va alegeti sursa dorita din lista furnizata si veti putea vedea un borderou de evaluare complet. Afla mai multe despre Monitorul de evaluare "aici":documentatie/monitorul-de-evaluare
Ai observat până acum că majoritatea problemor de pe infoarena îţi cer să citeşti toate datele de intrare dintr-un fişier, să le prelucrezi cumva printr-un algoritm şi să afişezi apoi un rezultat într-un fişier de ieşire.Problemele interactive sunt un picdiferite: programultău va rula în paralelcu un program al autorului şi cele două programe vor comunica între ele. Programul tău nu va mai citi dintr-un fişier de intrare, ci de la*tastatura* şinu va mai scrie într-unfişier, ci la *ecran*. De asemenea, programul tău va trebui să forţeze*golireabuffer-ului* standard output după fiecare afişare pentru caprogramul autorului să poată citi ce ai scris tu. Tot ce trebuie să faci tu este ca după fiecare comandă de afişare din cod să scrii o linie cu $fflush(stdout)$, $cout.flush()$ sau $flush(output)$ în funcţie de limbajul de programare preferat. Exemple:
h2. Articole *info*_arena_
|_. C |_. C++ |_. Pascal | | ==include(page="documentatie/tutorial/interactc")== | ==include(page="documentatie/tutorial/interactcpp")== | ==include(page="documentatie/tutorial/interactpas")== | Dacă vrei să-ţi testezi programul scris pentru o problemă interactivă pe un test mai mare (pe care nu l-ai putea testa de mână), va trebui să scrii un al doilea program care va interacţiona cu primul ca şi cum ar fi programul autorului problemei. Dacă foloseşti sistemul de operare Linux sau Mac OS X, poţi folosi programul 'connect':documentatie/tutorial?connect.c furnizat de echipa infoarena pentru a rula cele două programe în paralel. Îl poţi compila folosind comanda $gcc -Wall -O2 -o connect connect.c$ şi îţi poţi testa sursa rulând $./connect <program 1> <program 2>$. Ce afişează la ecran primul program va fi citit de la tastatura în al doilea program şi vice-versa. Ţine minte să goleşti buffer-ul standard output în ambele programe. h2. Articole _infoarena_ N-ai avut noroc? Simti ca poti mai mult si ai vrea sa inveti? infoarena are ca scop primar excelenta in informatica, nu evaluam numai surse :). Avem o serie de 'articole':articole despre Algoritmi, Structuri de date, Geometrie analitica, Limbaje de programare si chiar Matematica. De asemenea, pentru multe din problemele din arhiva, mai exact cele din concursurile organizate _infoarena_, poti gasi idei de rezolvare in articolul cu solutii asociat concursului. Daca stii prea multe si simti nevoia sa ne demonstrezi si noua acest lucru sau daca pur si simplu vrei sa lasi ceva in urma ta pe pamant te incurajam sa scrii 'articole noi':implica-te/scrie-articole si sa le imbunatatesti pe cele existente.
*info*_arena_ are ca scop atat pregatirea in informatica, cat si crearea unei comunitati de elevi pasionati de informatica. Aproape orice pagina a site-ului este editabila de catre orice utilizator si oricine poate scrie articole pe o anumita tema. Sunt disponibile articole despre Algoritmi, Structuri de date, Geometrie analitica, Limbaje de programare si chiar Matematica. De asemenea, toate concursurile ce au avut loc pe *info*_arena_ au cate un articol cu solutii scris de catre membrii "echipei infoarena":echipa-infoarena. Acestea pot fi vizualizate accesand sectiunea "Articole":articole de pe site. Incurajam toti utilizatorii sa citeasca si sa imbunatateasca articolele existente. Pentru a crea articole noi este suficient sa ai un cont infoarena si sa scrii *http://infoarena.ro/nume-articol* in address bar-ul browserului. Inainte, insa, va rugam sa consultati documentatia privind "Sintaxa textile":documentatie/textile si "Conventiile de formatare":documentatie/conventii-de-formatare.
h2. Alte resurse
Din nou o sa te batem la cap cu comunitatea: daca vrei sa discuti despre o anumita problema sau alte lucruri care despre informatica si programare acceseaza 'forumul infoarena':forum. _infoarena_ iti pune la dispozitie o multitudine de download-uri la sectiunea "Downloads":downloads. Acolo poti gasi problemele si testele la cateva concursuri importante, articole si utilitare. Mai poti gasi o multime de link-uri catre site-uri interesante in sectiunea 'Links':links.
Pentru discutii despre o anumita problema sau alte lucruri care tin de domeniul informaticii accesati 'forumul infoarena':forum. *info*_arena_ pune la dispozitie o multitudine de download-uri legate de algoritmica la sectiunea de "Downloads":downloads. Sunt disponibile problemele si testele la cateva concursuri importante, cateva articole si cateva utilitare. De asemenea, *info*_arena_ pune la dispozitie o lista de site-uri referitoare la olimpiade, concursuri sau diverse site-uri de pregatire online la sectiunea 'Links':links.