Diferente pentru documentatie/textile intre reviziile #91 si #107

Diferente intre titluri:

Fisier text
Formatare Textile

Diferente intre continut:

sa se creeze fisierul text "Fisier5.in" care contine un sir de numere intrei separate prin spatiu.Sa se afiseze in fisierul text "Fisier5.out" numerele pozitive apoi negative.
indicatii
h1.
 
 
 
Un text este structurat pe mai multe paragrafe. Atunci când folositi Textile, paragrafele trebuie separate de o linie alba ( goală ).
 
 
Un întreg paragraf se poate transforma cu usurinţă într-un header, folosind sintaxa {$hn$} la începutul paragrafului, unde {$n$} este un numar de la $1$ la $6$. De exemplu, _Textile_ va interpreta linia @h1. Primul header@ ca @<h1>Primul header</h1>@ şi rezultatul va fi:
 
h1. Primul header
 
h2. Modificatori
 
Pentru a scrie un text cu diferite efecte ( îngroşat, înclinat, subliniat, tăiat ) sau în diferite poziţii ( puteri sau indici ) se scrie textul care se doreşte a fi modificat între modificatorii corespunzători. În tabelul de mai jos este prezentat modul de folosire al acestora:
 
table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat |
|@**Un text îngroşat**@|@<b>Un text îngroşat</b>@|**Un text îngroşat**|
|@_Aici apare înclinat_@|@<i>Un text înclinat</i>@|_Aici apare înclinat_|
|@+Merge chiar şi subliniat+@|@<ins>Merge chiar şi subliniat</ins>@|+Merge chiar şi subliniat+|
|@-Text greşit-@|@<del>Text grşsit</del>@|-Text greşit-|
|@Pitagora: a^2^ + b^2^ = c^2^@|@Pitagora: a<sup>2</sup> + b<sup>2</sup> = c<sup>2</sup>@|a^2^ + b^2^ = c^2^|
|@Chiar şi logaritmi: log ~2~ N@|@Chiar şi logaritmi: log<sub>2</sub> N@|log ~2~ N|
 
 
În cazul in care rezultatele produse de limbajul de markup nu sunt cele aşteptate, se poate forţa folosirea acestor modificatori prin caracterele ${$ şi $}$ puse la începutul şi respectiv la sfârşitul secvenţei. De exemplu, @{**Text forţat**}@ are ca rezultat {**Text forţat**}.
 
Printre aceste caractere speciale există şi @, care opreşte formatările speciale într-o secvenţă. Exemplu: &#64;&#42;capşună&#42;&#64; are ca rezultat &#42;capşună&#42;. Daca asta nu funcţionează în pasajul tău poţi să foloseşti direct 'entităti HTML':http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references. Poţi să scrii &amp;#42;elefanţi&amp;#42; pentru a obtine &#42;elefanţi&#42;.
 
h2. Liste
 
Pentru a crea o lista numerică cu Textile, este suficient să inserăm $#$ înainte de fiecare paragraf:
 
@# Primul item@
@# Al doilea item@
@# Al treile item@
 
va genera:
 
# Primul item
# Al doilea item
# Al treilea item
 
De asemenea este posibil ca listele să fie îmbrăcate, incrementând numarul de caractere $#$. Listele vor avea o structura arborescentă:
 
@# Un item@
@## Alt item@
@### Alt item@
@# Al doilea item@
 
va genera :
 
# Un item
## Alt item
### Alt item
# Al doilea item
 
Dacă în locul listelor indexate numeric se doreşte crearea listelor cu bulete ( _bulleted lists_ ), în loc de $#$ se va folosi $*$. Regula pentru liste îmbrăcate rămâne valabilă şi aici:
 
@* Capitolul 1@
@** Capitolul 1.1@
@*** Capitolul 1.1.1@
@* Capitolul 2@
 
produce următorul efect :
 
* Capitolul 1
** Capitolul 1.1
*** Capitolul 1.1.1
* Capitolul 2
 
h2. Referinţe externe
 
Pentru a crea o referinţă către un alt site ( un _link_ ), textul descriptiv va fi plasat între ghilimele duble ($"$), urmat imediat de caracterul $:$ si de URL-ul dorit: @Link către "infoarena":http://infoarena.ro@ va fi interpretat ca "Link către "infoarena":http://infoarena.ro". Dacă un link este folosit de mai multe ori în acelaşi document sau dacă se doreşte o mai bună organizare a textului, este posibil ca URL-ul să fie specificat oriunde în document: între paranteze pătrate se va afla identificatorul unic asociat linkului, dupa care urmează adresa propriu-zisă. În momentul în care dorim să inserăm în document acel link este suficient în loc de adresa completă să introducem doar identificatorul pe care l-am asociat adresei :
 
@Link către "infoarena":arena@
@Al doilea link către "infoarena":arena@
 
@[arena]http://infoarena.ro@
 
are rezultatul:
 
Link către "infoarena":arena
Al doilea link către "infoarena":arena
 
[arena]http://infoarena.ro
 
Pentru a posta o imagine pe site, este necesar în prealabil să o salvaţi pe server. Pentru aceasta este suficient să apasaţi butonul $Ataşează$ din colţul dreapta-sus al paginii pe care o editaţi şi să selectati imaginea pe care doriţi să o transferaţi pe server. După aceea, pentru a introduce imaginea în pagină va trebui să introduceţi URL-ul ei între semnul exclamării ($!$).
 
Dacă am încărcat deja imaginea logo.jpg in pagină curentă,
@!documentatie/textile?logo.jpg!@ va avea rezultatul :
 
!documentatie/textile?logo.jpg!
 
h2. Tabele
 
Tabelele simple pot fi construite separând câmpurile lor prin caracterul $|$.
 
@| nume | vârstă | judeţ |@
@| Popescu | 24 | Bucureşti |@
@| Ionescu | 12 | Constanta |@
 
va genera tabelul de mai jos:
 
| nume | vârstă | judeţ |
| Popescu | 24 | Bucureşti |
| Ionescu | 12 | Constanta |
 
Celulele care doresc să fie făcute cap de tabel vor fi marcate iniţial printr-un _underscore_, urmat imediat de un punct.
 
@|_. nume |_. vârstă |_. judeţ |@
@| Popescu | 24 | Bucureşti |@
@| Ionescu | 12 | Constanta |@
 
va avea urmatorul rezultat:
 
|_. nume |_. vârstă |_. judeţ |
| Popescu | 24 | Bucureşti |
| Ionescu | 12 | Constanta |
 
h1. Cod <tex>\LaTeX</tex>
 
Atunci când dorim să introducem cod 'LaTeX':http://en.wikipedia.org/wiki/LaTeX putem folosi sintaxa:
$&lt;tex> cod LaTeX </tex&gt;$
 
De exemplu pentru codul:
 
$&lt;tex>$ @d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}@ $</tex&gt;$
 
se obţine următoarea imagine:
 
<tex> d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}</tex>
 
h2. Fragmente de cod
 
Atunci când dorim să inserăm un fragment de cod în pagina curentă, putem să folosim sintaxa:
 
@== code(limbaj) |@
@...fragment de cod...@
{@==@}
 
Următoarele limbaje sunt suportate:
 
* $code({@c@})$ pentru $C$
* $code(cpp)$ pentru $C++$
* $code(pas)$ pentru $Free Pascal$
* $code(java)$ pentru $Java$
 
Iată un exemplu:
 
== code(c) |
# include <stdio.h>
 
int a, b ;
 
int main ( void ) {
    fscanf ( fopen ( "adunare.in", "r" ), "%d %d", &a, &b ) ;
    fprintf ( fopen ( "adunare.out", "w" ), "%d", a + b ) ;
 
    return 0 ;
}
==
 
== code(cpp) |
# include <fstream>
 
int a, b ;
 
int main ( void ) {
    std :: ifstream f ( "adunare.in" ) ;
    std :: ofstream g ( "adunare.out" ) ;
 
    f >> a >> b ;
    g << a + b ;
}
==
 
== code(pas) |
program adunare ;
 
var a, b : longint ;
 
    begin
        freopen ( input, 'adunare.in' ) ; reset ( input ) ;
        freopen ( output, 'adunare.out' ) ; rewrite ( output ) ;
        readln ( a, b ) ;
        writeln ( a + b ) ;
        close ( input ) ; close ( output ) ;
    end.
==
 
h2. Aplicarea stilurilor $CSS$
 
Este posibil să ataşăm cod $CSS$ elementelor in felul urmator:
 
table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat |
|@text %{color:red}bau!% text@|@text <span style="color:red">bau!</span> text@|text %{color:red;}bau!% text|

Diferente intre securitate:

public
protected

Topicul de forum nu a fost schimbat.