Diferente pentru documentatie/textile intre reviziile #83 si #107

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h1. Tutorial de formatare Textile
h1.
== include(page="documentatie/sidebar")==
h2. Introducere
 
_Textile_ este un limbaj de markup ce vă ajută să editaţi paginile web. Ce înseamnă aceasta? În loc să scrieţi tag-urile specifice de $HTML$ pentru a edita o astfel de pagină, _Textile_ vă pune la dispoziţie o serie de elemente de sintaxă prin care puteţi edita mai simplu si mult mai rapid aceste pagini. În continuare sunt prezentate noţiunile care trebuie cunoscute înainte de a începe scrierea unei pagini $HTML$ folosind _Textile_.
 
h2. Paragrafe
Un text este structurat pe mai multe paragrafe. Atunci când folositi Textile, paragrafele trebuie separate de o linie alba ( goală ).
table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|
|Un paragraf      
   
Al doilea paragraf
|@<p>Un paragraf</p>@&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;
@<p>Al doilea paragraf</p>@|
 
Un întreg paragraf se poate transforma cu usurinţă într-un header, folosind sintaxa {$hn$} la începutul paragrafului, unde {$n$} este un numar de la $1$ la $6$. De exemplu, _Textile_ va interpreta linia @h1. Primul header@ ca @<h1>Primul header</h1>@ şi rezultatul va fi:
Printre aceste caractere speciale există şi @, care opreşte formatările speciale într-o secvenţă. Exemplu: &#64;&#42;capşună&#42;&#64; are ca rezultat &#42;capşună&#42;. Daca asta nu funcţionează în pasajul tău poţi să foloseşti direct 'entităti HTML':http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references. Poţi să scrii &amp;#42;elefanţi&amp;#42; pentru a obtine &#42;elefanţi&#42;.
h2. Liste
h2. Liste
Pentru a crea o lista numerică cu Textile, este suficient să inserăm $#$ înainte de fiecare paragraf:
@# Primul item@
@# Al doilea item@
@# Al treilea item@
@# Al treile item@
va genera:
@* Capitolul 1@
@** Capitolul 1.1@
@** Capitolul 1.1.1@
@*** Capitolul 1.1.1@
@* Capitolul 2@
produce următorul efect :
De exemplu pentru codul:
$&lt;tex>$ @d = \frac{m_0^3}{\sqrt{1-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt{a^2 + b^2}@ $</tex&gt;$
$&lt;tex>$ @d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}@ $</tex&gt;$
se obţine următoarea imagine:
<tex> d = \frac{m_0^3}{\sqrt{1-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt{a^2 + b^2} </tex>
<tex> d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}</tex>
h2. Fragmente de cod
Atunci când dorim să inserăm un fragment de cod în pagina curentă, putem să folosim sintaxa:
@== code(c) |@
@== code(limbaj) |@
@...fragment de cod...@
{@==@}
Următoarele limbaje sunt suportate:
* $code{@(c)@}$ pentru $C$
* $code({@c@})$ pentru $C$
* $code(cpp)$ pentru $C++$
* $code(pas)$ pentru $Free Pascal$
* $code(java)$ pentru $Java$
Iată un exemplu:
== code(c) |
# include <cstdio>
# include <stdio.h>
int a, b ;
int main ( void ) {
    fscanf ( fopen ( "adunare.in", "r" ), "%d %d", &a, &b ) ;
    fprintf ( fopen ( "adunare.out", "w" ), "%d\n", a + b ) ;
    fprintf ( fopen ( "adunare.out", "w" ), "%d", a + b ) ;
    return 0 ;
}
==
== code(cpp) |
# include <fstream>
 
int a, b ;
 
int main ( void ) {
    std :: ifstream f ( "adunare.in" ) ;
    std :: ofstream g ( "adunare.out" ) ;
 
    f >> a >> b ;
    g << a + b ;
}
==
 
== code(pas) |
program adunare ;
 
var a, b : longint ;
 
    begin
        freopen ( input, 'adunare.in' ) ; reset ( input ) ;
        freopen ( output, 'adunare.out' ) ; rewrite ( output ) ;
        readln ( a, b ) ;
        writeln ( a + b ) ;
        close ( input ) ; close ( output ) ;
    end.
==
 
h2. Aplicarea stilurilor $CSS$
Este posibil să ataşăm cod $CSS$ elementelor in felul urmator:

Diferente intre securitate:

public
protected

Topicul de forum nu a fost schimbat.