Diferente pentru documentatie/textile intre reviziile #16 si #107

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h1. Tutorial de Textile
h1.
h2. Limbajul Textile
Pentru reguli generale despre regulile de formatare ale limbajului Textile accesati acest link: "http://hobix.com/textile/":http://hobix.com/textile/
*ATENTIE!* Evitati folosirea codului HTML in cadrul Textile.
h2. Formatarea task-urilor
Un text este structurat pe mai multe paragrafe. Atunci când folositi Textile, paragrafele trebuie separate de o linie alba ( goală ).
Structura unui task este urmatoarea:
* *Template de header*
Se include linia $==Include(page="template/taskheader" task_id="*nume_task*")==$ la inceput unde $nume_task$ reprezinta numele task-ului la care lucrezi
Un întreg paragraf se poate transforma cu usurinţă într-un header, folosind sintaxa {$hn$} la începutul paragrafului, unde {$n$} este un numar de la $1$ la $6$. De exemplu, _Textile_ va interpreta linia @h1. Primul header@ ca @<h1>Primul header</h1>@ şi rezultatul va fi:
* *Alte template-uri*
In cazul ca problema a fost importata de pe _infoarena 1.0_ veti vedea urmatoarea linie $==Include(page="template/raw")==$. Daca nu sunteti multumit de rezultatul final, dar nu mai aveti chef sa editati in continuare, puteti include linia $==Include(page="template/cleanup")==$
h1. Primul header
* *Poveste*
In editarea enunturilor se vor respecta urmatoarele reguli: toate variabilele, constantele sau nume de fisiere se va folosi fie modificatorul *{@ $...$ @}* (in caz ca nu merge se foloseste *{@ {$...$} @}*). Daca doriti ca textul dintre modificatori sa nu fie interpretat ca Textile puteti folosi in schimb modificatorul *{@ @...@ @}*, respectiv *&#0123;{@@...@@} &#0125;* in cazul ca nu merge prima varianta.
In general, nu se foloseste bold sau alti modificatori. Daca aveti probleme cu inserarea unui anumit caracter puteti consulta aceasta "lista":http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTML_decimal_character_references si sa folosit direct codul HTML de acolo.
h2. Modificatori
* *Date de intrare*
Titlurile de tipul "Date de intrare", "Date de iesire", etc. se scriu astfel: {@ h2. Titlu @} urmat de o linie noua. Pe linia urmatoare se mentioneaza numele fisierului de intrare, si formatul acestuia folosind conventiile de formatare de mai sus.
Pentru a scrie un text cu diferite efecte ( îngroşat, înclinat, subliniat, tăiat ) sau în diferite poziţii ( puteri sau indici ) se scrie textul care se doreşte a fi modificat între modificatorii corespunzători. În tabelul de mai jos este prezentat modul de folosire al acestora:
* *Date de iesire*
La fel ca mai sus.
table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat |
|@**Un text îngroşat**@|@<b>Un text îngroşat</b>@|**Un text îngroşat**|
|@_Aici apare înclinat_@|@<i>Un text înclinat</i>@|_Aici apare înclinat_|
|@+Merge chiar şi subliniat+@|@<ins>Merge chiar şi subliniat</ins>@|+Merge chiar şi subliniat+|
|@-Text greşit-@|@<del>Text grşsit</del>@|-Text greşit-|
|@Pitagora: a^2^ + b^2^ = c^2^@|@Pitagora: a<sup>2</sup> + b<sup>2</sup> = c<sup>2</sup>@|a^2^ + b^2^ = c^2^|
|@Chiar şi logaritmi: log ~2~ N@|@Chiar şi logaritmi: log<sub>2</sub> N@|log ~2~ N|
* *Restrictii*
Restrictiile se pun intr-o lista nenumerotata folosind caracterul *{@*@}* la inceputul fiecarui rand. Oriunde se intalnesc variabile si constante se folosesc modificatorii mentionati (eventual pentru intregul rand). Pentru a insera &le; sau &ge; folositi codurile HTML corespunzatoare ({@&le;@} pentru &le; si {@&ge;@} pentru &ge;). O lista completa de caractere speciale gasiti "aici":http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references.
* *Exemplu*
Exemplul il veti pune intr-un tabel formatat similar celui din "template":http://www.infoarena.ro/template/newtask
Prima coloana a tabelului va fi formatata in felul urmator:
@table(example). |_. %task_id%.in |_. %task_id%.out |@
unde $task_id$ reprezinta id-ul taskului editat.
Pentru coloane aditionale veti adauga in continuare @_. nume_coloana |@ de cate ori este necesar.
Fiecare din liniile de tabel ce urmeaza se va reprezenta pe coloane, fiecare celula fiind separata prin pipe $ &#0124; $ : {$ &#0124; coloana 1 &#0124; coloana 2 &#0124; coloana 3 &#0124; coloana 4 &#0124; $}
Se pot introduce mai multe linii intr-o singura celula a tabelului folosind, evident, new line.
În cazul in care rezultatele produse de limbajul de markup nu sunt cele aşteptate, se poate forţa folosirea acestor modificatori prin caracterele ${$ şi $}$ puse la începutul şi respectiv la sfârşitul secvenţei. De exemplu, @{**Text forţat**}@ are ca rezultat {**Text forţat**}.
* *Poza*
* *Template de footer*
Printre aceste caractere speciale există şi @, care opreşte formatările speciale într-o secvenţă. Exemplu: &#64;&#42;capşună&#42;&#64; are ca rezultat &#42;capşună&#42;. Daca asta nu funcţionează în pasajul tău poţi să foloseşti direct 'entităti HTML':http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references. Poţi să scrii &amp;#42;elefanţi&amp;#42; pentru a obtine &#42;elefanţi&#42;.
 
h2. Liste
 
Pentru a crea o lista numerică cu Textile, este suficient să inserăm $#$ înainte de fiecare paragraf:
 
@# Primul item@
@# Al doilea item@
@# Al treile item@
 
va genera:
 
# Primul item
# Al doilea item
# Al treilea item
 
De asemenea este posibil ca listele să fie îmbrăcate, incrementând numarul de caractere $#$. Listele vor avea o structura arborescentă:
 
@# Un item@
@## Alt item@
@### Alt item@
@# Al doilea item@
 
va genera :
 
# Un item
## Alt item
### Alt item
# Al doilea item
 
Dacă în locul listelor indexate numeric se doreşte crearea listelor cu bulete ( _bulleted lists_ ), în loc de $#$ se va folosi $*$. Regula pentru liste îmbrăcate rămâne valabilă şi aici:
 
@* Capitolul 1@
@** Capitolul 1.1@
@*** Capitolul 1.1.1@
@* Capitolul 2@
 
produce următorul efect :
 
* Capitolul 1
** Capitolul 1.1
*** Capitolul 1.1.1
* Capitolul 2
 
h2. Referinţe externe
 
Pentru a crea o referinţă către un alt site ( un _link_ ), textul descriptiv va fi plasat între ghilimele duble ($"$), urmat imediat de caracterul $:$ si de URL-ul dorit: @Link către "infoarena":http://infoarena.ro@ va fi interpretat ca "Link către "infoarena":http://infoarena.ro". Dacă un link este folosit de mai multe ori în acelaşi document sau dacă se doreşte o mai bună organizare a textului, este posibil ca URL-ul să fie specificat oriunde în document: între paranteze pătrate se va afla identificatorul unic asociat linkului, dupa care urmează adresa propriu-zisă. În momentul în care dorim să inserăm în document acel link este suficient în loc de adresa completă să introducem doar identificatorul pe care l-am asociat adresei :
 
@Link către "infoarena":arena@
@Al doilea link către "infoarena":arena@
 
@[arena]http://infoarena.ro@
 
are rezultatul:
 
Link către "infoarena":arena
Al doilea link către "infoarena":arena
 
[arena]http://infoarena.ro
 
Pentru a posta o imagine pe site, este necesar în prealabil să o salvaţi pe server. Pentru aceasta este suficient să apasaţi butonul $Ataşează$ din colţul dreapta-sus al paginii pe care o editaţi şi să selectati imaginea pe care doriţi să o transferaţi pe server. După aceea, pentru a introduce imaginea în pagină va trebui să introduceţi URL-ul ei între semnul exclamării ($!$).
 
Dacă am încărcat deja imaginea logo.jpg in pagină curentă,
@!documentatie/textile?logo.jpg!@ va avea rezultatul :
 
!documentatie/textile?logo.jpg!
 
h2. Tabele
 
Tabelele simple pot fi construite separând câmpurile lor prin caracterul $|$.
 
@| nume | vârstă | judeţ |@
@| Popescu | 24 | Bucureşti |@
@| Ionescu | 12 | Constanta |@
 
va genera tabelul de mai jos:
 
| nume | vârstă | judeţ |
| Popescu | 24 | Bucureşti |
| Ionescu | 12 | Constanta |
 
Celulele care doresc să fie făcute cap de tabel vor fi marcate iniţial printr-un _underscore_, urmat imediat de un punct.
 
@|_. nume |_. vârstă |_. judeţ |@
@| Popescu | 24 | Bucureşti |@
@| Ionescu | 12 | Constanta |@
 
va avea urmatorul rezultat:
 
|_. nume |_. vârstă |_. judeţ |
| Popescu | 24 | Bucureşti |
| Ionescu | 12 | Constanta |
 
h1. Cod <tex>\LaTeX</tex>
 
Atunci când dorim să introducem cod 'LaTeX':http://en.wikipedia.org/wiki/LaTeX putem folosi sintaxa:
$&lt;tex> cod LaTeX </tex&gt;$
 
De exemplu pentru codul:
 
$&lt;tex>$ @d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}@ $</tex&gt;$
 
se obţine următoarea imagine:
 
<tex> d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}</tex>
 
h2. Fragmente de cod
 
Atunci când dorim să inserăm un fragment de cod în pagina curentă, putem să folosim sintaxa:
 
@== code(limbaj) |@
@...fragment de cod...@
{@==@}
 
Următoarele limbaje sunt suportate:
 
* $code({@c@})$ pentru $C$
* $code(cpp)$ pentru $C++$
* $code(pas)$ pentru $Free Pascal$
* $code(java)$ pentru $Java$
 
Iată un exemplu:
 
== code(c) |
# include <stdio.h>
 
int a, b ;
 
int main ( void ) {
    fscanf ( fopen ( "adunare.in", "r" ), "%d %d", &a, &b ) ;
    fprintf ( fopen ( "adunare.out", "w" ), "%d", a + b ) ;
 
    return 0 ;
}
==
 
== code(cpp) |
# include <fstream>
 
int a, b ;
 
int main ( void ) {
    std :: ifstream f ( "adunare.in" ) ;
    std :: ofstream g ( "adunare.out" ) ;
 
    f >> a >> b ;
    g << a + b ;
}
==
 
== code(pas) |
program adunare ;
 
var a, b : longint ;
 
    begin
        freopen ( input, 'adunare.in' ) ; reset ( input ) ;
        freopen ( output, 'adunare.out' ) ; rewrite ( output ) ;
        readln ( a, b ) ;
        writeln ( a + b ) ;
        close ( input ) ; close ( output ) ;
    end.
==
 
h2. Aplicarea stilurilor $CSS$
 
Este posibil să ataşăm cod $CSS$ elementelor in felul urmator:
 
table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat |
|@text %{color:red}bau!% text@|@text <span style="color:red">bau!</span> text@|text %{color:red;}bau!% text|

Diferente intre securitate:

public
protected

Topicul de forum nu a fost schimbat.